Hallo allemaal
Knipperlicht in mijn linker spiegel doet het niet meer, is dit led of kan er een nieuw lampje in zo ja hoe dan.
Groetjes Engel Meijer
Knipperlicht in spiegel landrover evoque
-
Landmarcs
Re: Knipperlicht in spiegel landrover evoque
Dag Engel,
Staat dit soort "onderhoud" niet in het instructie-boekwerk beschreven ... of staat daar alleen maar "Ga naar de Dealer".
Bij de modernere auto is het vaak dat laatste, en soms is dat ook echt het slimste.
Overigens, bij een knipperlichtje in de spiegel kan je natuurlijk ook twijfelen aan de bedrading.
Bij de minder moderne LandRovers -die met moderne features als electrische ramen etc. - is er wel vaker sprake van een kabelbreuk ergens in de scharnierende regionen.
Groeten MarcS
Staat dit soort "onderhoud" niet in het instructie-boekwerk beschreven ... of staat daar alleen maar "Ga naar de Dealer".
Bij de modernere auto is het vaak dat laatste, en soms is dat ook echt het slimste.
Overigens, bij een knipperlichtje in de spiegel kan je natuurlijk ook twijfelen aan de bedrading.
Bij de minder moderne LandRovers -die met moderne features als electrische ramen etc. - is er wel vaker sprake van een kabelbreuk ergens in de scharnierende regionen.
Groeten MarcS
Hallo Marc5
Nee er staat niks in het instructieboekje.
Het is geen kabelbreuk overigens,mijn vrouw stond stil knapt er een bestelbus tegenaan en rijd door.
Alle kappen weer inelkaar gelijmd voor nood maar nu doet de knipperlicht het dus niet.
Wil het ook niet openen als het led is want dan kan ik het toch niet repareren.
Die moet ik dan bestellen maar lampje heb ik wel zodoende.
Groetjes Engel
Nee er staat niks in het instructieboekje.
Het is geen kabelbreuk overigens,mijn vrouw stond stil knapt er een bestelbus tegenaan en rijd door.
Alle kappen weer inelkaar gelijmd voor nood maar nu doet de knipperlicht het dus niet.
Wil het ook niet openen als het led is want dan kan ik het toch niet repareren.
Die moet ik dan bestellen maar lampje heb ik wel zodoende.
Groetjes Engel
-
jan van daalen
Bij een doorrijden na een aanrijding (dader op kerkhof) treedt automatisch een volledige dekking door de verzekering in werking (zonder no-claim verlies). Dit zit ingebakken in elke premie.
Waarom niet naar de dealer gaan, volledig laten vernieuwen en kosten declareren?
Of het zelf oplossen is leuker! Dat kan natuurlijk ook
Jan
Waarom niet naar de dealer gaan, volledig laten vernieuwen en kosten declareren?
Of het zelf oplossen is leuker! Dat kan natuurlijk ook
Jan
jan van daalen schreef:Bij een doorrijden na een aanrijding (dader op kerkhof) treedt automatisch een volledige dekking door de verzekering in werking (zonder no-claim verlies). Dit zit ingebakken in elke premie.
Of het zelf oplossen is leuker! Dat kan natuurlijk ook![]()
Jan
Daar heb je dan wel getuigen of filmbeelden voor nodig om dat aan te tonen, want op je blauwe ogen geloven ze dat niet.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:jan van daalen schreef:Bij een doorrijden na een aanrijding (dader op kerkhof) treedt automatisch een volledige dekking door de verzekering in werking (zonder no-claim verlies). Dit zit ingebakken in elke premie.
Jan
Daar heb je dan wel getuigen of filmbeelden voor nodig om dat aan te tonen, want op je blauwe ogen geloven ze dat niet.....
Precies, het waarborgfonds waaruit dit soort doorrijd-schades wordt betaald wordt gevuld door een afdracht van de schadeverzekeraars ... en dat fonds wil niet graag als Sinterklaas gezien worden. (Als je dus getuige bent van zo'n doorrijder dan is je getuigenis "goud" waard.)
Groeten MarcS
-
Roger B.
jan van daalen schreef:Bij een doorrijden na een aanrijding (dader op kerkhof) treedt automatisch een volledige dekking door de verzekering in werking (zonder no-claim verlies). Dit zit ingebakken in elke premie.
Jan
nou nee, echt nie hoor, heb een achterbumper in kreukels gehad door een knullige parkeeraktie ofzo ( parkeerde zonder schade en bij terugkomst bumper aan gort) en de leasemaatschappij behandelde dat gewoon als allrisk schade (500 euro eigen risico dus) (no claim is bij de leaseauto geen sprake van die is afgekocht voor de leaseperiode) voorwarden van die verzekering nooit gehad, wel van de leasemaatschappij en daar stond in dat schades door onbekende dader allrisk schades zijn.
gone
Wat ik wel eens gehoord heb zijn Lease-auto's WA verzekerd, Allrisk is niet te doen voor hun. Hier hebben ze dan gewoon een eigen potje voor.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
De verzekering van lease auto's is afhankelijk van het contract tussen het bedrijf en de leasemaatschappij.
Gedurende de jaren dat ik werk voor het bedrijf waarvoor ik werk (met een vloot van enkele tientallen leaseauto's) is tussen ons bedrijf en dezelfde leasemaatschappij een serie van verschillende verzekerings vormen geweest. Het is net wat er wordt afgesproken en wie welke risico's wil of kan dragen.
groetjes, Fenna
Gedurende de jaren dat ik werk voor het bedrijf waarvoor ik werk (met een vloot van enkele tientallen leaseauto's) is tussen ons bedrijf en dezelfde leasemaatschappij een serie van verschillende verzekerings vormen geweest. Het is net wat er wordt afgesproken en wie welke risico's wil of kan dragen.
groetjes, Fenna

-
Landmarcs
fenix2 schreef:De verzekering van lease auto's is afhankelijk van het contract tussen het bedrijf en de leasemaatschappij.
Naar mate een bedrijf meer auto's heeft, en een beetje financiële armslag, en een beetje betrouwbare chauffeurs wordt het steeds aantrekkelijker het all-riks-deel voor eigen rekening te nemen. De wet van de grote getallen maakt de risico's kleiner ... en je steekt de winst en de kosten die de verzekeraar moet maken als eerste in je eigen zak.
Maar goed, je moet dan als bedrijf wel opletten dat met dit soort weer, of nog erger een ijzel-front niet in ene je hele (of een groot deel) van je wagenpark in de prak gaat ... misschien kan je zoiets ook weer verzekeren.
Groeten MarcS