Goedemiddag LARO fans,
Ik wil graag het volgende probleem van mijn Discovery oplossen en vraag jullie voor hulp.
Het probleem etaleerde zich eerst door het uitvallen van de navi en de radio welke dan ook direct weer aangingen. Op de korte stukken bleef het dan ook hierbij.
Op de lange stukken echter ging de handremwaarschuwing aan en viel hij terug in vermogen. De oplossing was dan de auto opnieuw te starten en je kon weer verder.
De laatste tijd is dit handremprobleem niet meer teruggekomen, echter valt de auto nu wel gewoon uit en gaan alle lampjes branden.
Ik heb de indruk dat er een of andere computer/electronica door het vochtige weer kortsluiting maakt.
Kan iemand mij vertellen of hij of zij hier ervaring mee heeft en/of ik eerst een specifieke diagnose moet maken voor verdere info.
Alvast bedankt
Erik
Elektrische problemen Discovery III 2.7 2005
-
EricarsIII
Re: Elektrische problemen Discovery III 2.7 2005
zal niemand hier zo op kunnen lossen .
D3 zijn zeeeeeeer complexe auto's.
snelst is om de computer te laten uitlezen, hetzij door iemand hier, hetzij door een dealer.
zelf kun je al checken of je vocht in je auto hebt.
met name aan de bijrijders kant ligt een enorme kabelboom onder het zwarte plastic in de goot.
als je een zonnedak hebt is het niet zeldzaam dat deze kabelboom onder water ligt.
een slechte accu kan ook voor uiteenlopende problemen zorgen.
eigenlijk kan je het zo gek niet bedenken, of het kan een storing veroorzaken die ogenschijnlijk niets met het probleem van doen heeft.
zoek ook even de Engelse D3 fora af. daar ligt een enorme hoeveelheid kennis, meer dan hier vwb D3.
succes
Roger
D3 zijn zeeeeeeer complexe auto's.
snelst is om de computer te laten uitlezen, hetzij door iemand hier, hetzij door een dealer.
zelf kun je al checken of je vocht in je auto hebt.
met name aan de bijrijders kant ligt een enorme kabelboom onder het zwarte plastic in de goot.
als je een zonnedak hebt is het niet zeldzaam dat deze kabelboom onder water ligt.
een slechte accu kan ook voor uiteenlopende problemen zorgen.
eigenlijk kan je het zo gek niet bedenken, of het kan een storing veroorzaken die ogenschijnlijk niets met het probleem van doen heeft.
zoek ook even de Engelse D3 fora af. daar ligt een enorme hoeveelheid kennis, meer dan hier vwb D3.
succes
Roger
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
EricarsIII
Thx Roger,
Ik ga kijken of de kabelboom aan het zwemmen is en ik zal de accu testen. Ga vanavond ook de site in de UK doorspitten.
We lossen het op....
Thx en ik meld me zsm.
Ik ga kijken of de kabelboom aan het zwemmen is en ik zal de accu testen. Ga vanavond ook de site in de UK doorspitten.
We lossen het op....
Thx en ik meld me zsm.
-
Roger B.
bij vage storingen primair accu goed testen (check ook of er geen te lichte gemonteerd is) en dynamo goed testen.
ook massapunten kunnen voor spanningsval en daarbij horende over de toeren rakende elektronica zorgen.
Vocht kan zorgen dat stekkers oxideren, met contactproblemen en wederom spanningsval tot gevolg.
daarnaast kan er een storing in een regelapparaat zitten, maar dat komt iets minder vaak voor.
ook massapunten kunnen voor spanningsval en daarbij horende over de toeren rakende elektronica zorgen.
Vocht kan zorgen dat stekkers oxideren, met contactproblemen en wederom spanningsval tot gevolg.
daarnaast kan er een storing in een regelapparaat zitten, maar dat komt iets minder vaak voor.
gone
-
EricarsIII
Thx. Roger B,
Ik zal de checklist afwerken en hopen dat het daar aan ligt.
Meld me zsm met het resultaat.
Ik zal de checklist afwerken en hopen dat het daar aan ligt.
Meld me zsm met het resultaat.
-
Dutchhills
Test inderdaad de spanning van je accu zowel met auto uit en aan.
Met motor uit moet het zo rond de 12,5 zijn. Met motor aan rond de 14,5.
Als het met motor aan ook maar rond de 12,5 is het bijna zeker de dynamo. Niet al te moeilijk om zelf te vervangen.
Let wel op, als echt je dynamo kapot is vervang hem dan zo snel mogelijk. Anders mag je ook een nieuwe accu plaatsen.
Met motor uit moet het zo rond de 12,5 zijn. Met motor aan rond de 14,5.
Als het met motor aan ook maar rond de 12,5 is het bijna zeker de dynamo. Niet al te moeilijk om zelf te vervangen.
Let wel op, als echt je dynamo kapot is vervang hem dan zo snel mogelijk. Anders mag je ook een nieuwe accu plaatsen.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
-
EricarsIII
Thx Dutchhills,
Morgen aan de slag.... Ik hou je op de hoogte.
Met enthousiaste groet
Erik
Morgen aan de slag.... Ik hou je op de hoogte.
Met enthousiaste groet
Erik
-
Dutchhills
Succes! Controleer ook even of je remlichten het nog goed doen. Een kapot lampje kan ook hele vreemde effecten hebben.
Bekende grap is dat als je de gepantserde versie van de D3 wilde stoppen je alleen de achterlichten kapot moest schieten....
Bekende grap is dat als je de gepantserde versie van de D3 wilde stoppen je alleen de achterlichten kapot moest schieten....
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
-
EricarsIII
Update,
Accu getest 12.2 zo en 15.4 als hij loopt. Alle verlichting doet het. Dus de accu en de dynamo zijn dus in orde.
Ik zet hem in de werkplaats en de volledige electronica stopt ermee en hij slaat af. Klok op 0:00
Dus volledige afsluiting.
Ik ga maar eens kijken of er niet ergens een computer aan het zwemmen is. Kan iemand mij vertellen of er misschien computers onder de vloerbedekking zit? en zo ja moeten dan alle stoelen eruit??
Accu getest 12.2 zo en 15.4 als hij loopt. Alle verlichting doet het. Dus de accu en de dynamo zijn dus in orde.
Ik zet hem in de werkplaats en de volledige electronica stopt ermee en hij slaat af. Klok op 0:00
Dus volledige afsluiting.
Ik ga maar eens kijken of er niet ergens een computer aan het zwemmen is. Kan iemand mij vertellen of er misschien computers onder de vloerbedekking zit? en zo ja moeten dan alle stoelen eruit??
wellicht een massaprobleem.
zit de accuklem wel goed vast???
geen computers onder de stoel zoals defender.
alleen hele dikke kabelgoten onder beide dorpels.
bijrijders dikker dan bestuurderskant.
er zit een belangrijke stekker achter de accu die het schutblad ingaat.
deze is vochtgevoelig en vaak ook nat.
succes
zit de accuklem wel goed vast???
geen computers onder de stoel zoals defender.
alleen hele dikke kabelgoten onder beide dorpels.
bijrijders dikker dan bestuurderskant.
er zit een belangrijke stekker achter de accu die het schutblad ingaat.
deze is vochtgevoelig en vaak ook nat.
succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat