nieuwe FOB en sleutel voor D2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger

nieuwe FOB en sleutel voor D2

Berichtdoor Roger » 05 Dec 2017, 20:00

iemand een idee waar ik die zo simpel (en uiteraard goedkoop) mogelijk kan krijgen?

want naast natuurlijk het snijden van de sleutel zelf, moet natuurlijk ook de actieve CV en passieve startblokkering in de chip worden geprogrammeerd lijkt mij.

iemand daar ervaring mee?

ik heb nu maar een sleutel en die is ook al erg gaar.
FOB en startblokkering werken wel, maar het metalen gedeelte valt uit mn plastic houder en dat is maar een erg ielig dingetje.

thx

Roger
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Re: nieuwe FOB en sleutel voor D2

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2017, 20:18

koop een tweedehands sleutel of fobprintje

koop een nieuwe behuizing met ongeslepen sleutelbaard

ga met die ongeslepen sleutel naar een sleutelbar en laat deze slijpen naar je bestaande sleutel

zoek iemand met Nanocom en programmeer de "nieuwe" fob mbv de code die op de sticker op de chip van de fob staat in je BCU
en synchroniseer mbv nanocom

moet je voor ongeveer 30 a 40 euro voor een sleutel/fob, 7 euro voor een nieuwe behuizing en wat geld voor het slijpen kunnen regelen
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 05 Dec 2017, 20:36

tweedehands sleutels, bestaan die????
ok.
ken hier in Frankrijk alleen niemand met een Nanocom.

klinkt toch ook al weer vrij ingewikkeld, dat programmeren dan bedoel ik.
code op sticker op chip in BCU??????
hahaha.

wat is de BCU?
zit die in de auto op de ontvanger, op mijn huidige sleutel of op de nieuwe tweedehands sleutel??

sorry op dit gebied ben ik echt een nitwit.

ik zal ook de dealert hier eens vragen......

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2017, 20:48

de dealer kan alleen een sleutel programmeren in de BCU (Body Controll Unit) met de 16 karakter code die origineel bij de sleutel geleverd wordt, dus in de poraktijk, alleen nieuwe sleutels

Veel van de diagnose-apparaten hebben ook deze code nodig, alleen nanocom voor zover ik weet niet, die kan het met de 6 karakter code die op de chip van de fob geplakt is.

en ja als een auto gesloopt wordt zit daar vaak een sleutel bij...soms twee.... dus die sleutels ( en dan is met name de print van belang) zijn dan tweedehands te koop, ik zoek meestal op EBAY.co.uk voor dat soort spul
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 11 Dec 2017, 15:21

https://remotekey.co.uk/land-rover/land ... -key-type/.

dat werkte perfect.
al met al een perfect werkende sleutel voor 100€ ongeveer.

Roger
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2017, 15:51

die niet ingeleerd hoeft te worden?

inleren kost niks, moet alleen toegang tot een (met een D2 zeker niet overbodig werktuig) nanocom hebben..... dus stiekum kost deze toch een keer of twee de optie die ik aangaf.
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2017, 16:34

Roger B. schreef:die niet ingeleerd hoeft te worden?

inleren kost niks, moet alleen toegang tot een (met een D2 zeker niet overbodig werktuig) nanocom hebben..... dus stiekum kost deze toch een keer of twee de optie die ik aangaf.

Nee Roger B.   Even iets langer doorlezen, of verder klikken of klik hier.
De sleutel die Roger "Frankrijk" kocht is incl. een statiegeld-programmer, en kennelijk werkt dat als een tierelier.

Het "kwaaie" van deze service is dat je iedere gestolen Discovery ermee kan voorzien van een werkende set sleutels en dat de dief zelfs de EKA-code toegestuurd krijgt. Voor een Defender geldt hetzelfde ... dus ben ik blij dat er in onze streken nog maar weinig actieve LandRover-rovers rondlopen.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 11 Dec 2017, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2017, 16:39

ah, dus die 50 euro extra (plus retour verzendkosten) is voor die programmer....als dat een nanocom zou zijn hebben ze die in 6 sleutels terug verdiend.... :roll:
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 11 Dec 2017, 17:18

dat is dus niet zo.
die dief moet wel degelijk één werkende sleutel hebben.
de programmer werkt namelijk alleen als je de startblokkering hebt verwijderd met je eigen oude nog werkende sleutel.

je opent je auto met je eigen oude sleutel, start de auto, steekt de programmer in je analyseplug onder je stuur, wacht 30 seconden en je kunt je nieuwe sleutel gebruiken.

kind kan de was doen.

vervolgens stuur je de programmer terug voor 2€ en je ontvangt je EKA code voor zover je die al niet had.

ik vond t simpeler dan op EBay zoeken naar een tweedehands sleutel, waarvan je a, maar moet afwachten of je m krijgt, en b, in wat voor conditie ie is en of ie überhaupt werkt.
daarbij ken ik geen hond met een Nanocom

in ieder geval de dealert vroeg om en nabij de 350€ en ik moet er 140 km voor rijden en een afspraak maken, dus incl brandstof 400€ .

Roger
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2017, 20:22

dat je dealer een oplichter is kunnen wij niks aan doen...... voor een sleutel van een P38 die op chassisnummer speciaal besteld moet worden betaal je 200 euro.... lijkt me verdomd stug dat een "universele" afstandbediening met programmeercode voor het LR diagnoseapparaat dan bijna het dubbele zou kosten
gone

Terug naar “Techniek”