RRC 2.4 VM diesel ervaringen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen

Berichtdoor Edward » 03 Dec 2017, 18:29

JoostKenya schreef:Maar ik kan uit ervaring zeggen dat er niets gaat boven een Chevy LS benzine blok in de Defender :D :D :D
(afgezien van het verbruik 1:3 en 1:2 tijdens een rally :( )
Bij deze motor neemt het koppel dan wel toe tot aan 4500 toeren en neemt daarna pas af.
Maar doordat het blok vanaf 1000 toeren tot aan 6500 toeren gewoon heel veel koppel heeft, gaat ie altijd als een brandweer.

Mwah, maat van me heeft een stuk of drie LS crate engines in verschillende wagens en ik vind het gewoon een V8 als alle andere. Ja het heeft onvoorstelbaar veel power (eentje heeft dik 800pk) maar het blijft een brulblok dat op toeren gereden moet worden.

Ik ben er geen fan van en wordt blijer van m'n Td5je. Bijkomend voordeel vind ik dat mijn complete Disco minder koste dan één zo'n LS.

Het inbouwen, sleutelen en aanpassen aan zo'n V8 vind ik geweldig leuk. Heb ze alledrie mee ingebouwd en opgevoerd, maar vanaf dat ze op de Dyno zijn afgeregeld stap ik heel tevreden in m'n slome diesel :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

JoostKenya

Berichtdoor JoostKenya » 04 Dec 2017, 09:05

Edward schreef:Mwah, maat van me heeft een stuk of drie LS crate engines in verschillende wagens en ik vind het gewoon een V8 als alle andere. Ja het heeft onvoorstelbaar veel power (eentje heeft dik 800pk) maar het blijft een brulblok dat op toeren gereden moet worden.

Bij mij in de Defender 110 voor woestijn rallies, gekoppeld aan een handbak.
De motor heeft wel een groot truck manifold en een speciaal bijgeslepen nokkenas zodat ie onderin meer koppel overhoudt.
Maar voor een Ls is het nog niet eens zo gek: een 5.3 met 400PK en 500Nm op de dyno (lamda meestal ronde de 0.9).
In de duinen kan je in een hoge versnelling blijven rijden, heeft altijd genoeg koppel en brult zo omhoog. :D :D
In ander terrein denk je eerst dat het bij 4500 toeren wel eens ophoudt. Maar nee hoor, trekt rustig nog 2000 toeren verder door. :D :D
De combinatie veroorzaakt bij mij in ieder geval een hele grote glimlach :D :D :D
We moeten wel nog een betere uitlaat want we worden een beetje doof zonder oordoppen, en het verbruik is wel erg hoog. :? :?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Dec 2017, 09:19

JoostKenya schreef:afgezien van het verbruik 1:3 en 1:2

Tja, met zo'n V8 horen ze Roger "Frankrijk" valleien ver ... maar met zo'n verbruik is het tegelijk de vraag of ie wel thuis komt (want je moet je tankbeurten heel goed plannen).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”