JoostKenya schreef:Maar ik kan uit ervaring zeggen dat er niets gaat boven een Chevy LS benzine blok in de Defender![]()
![]()
![]()
(afgezien van het verbruik 1:3 en 1:2 tijdens een rally)
Bij deze motor neemt het koppel dan wel toe tot aan 4500 toeren en neemt daarna pas af.
Maar doordat het blok vanaf 1000 toeren tot aan 6500 toeren gewoon heel veel koppel heeft, gaat ie altijd als een brandweer.
Mwah, maat van me heeft een stuk of drie LS crate engines in verschillende wagens en ik vind het gewoon een V8 als alle andere. Ja het heeft onvoorstelbaar veel power (eentje heeft dik 800pk) maar het blijft een brulblok dat op toeren gereden moet worden.
Ik ben er geen fan van en wordt blijer van m'n Td5je. Bijkomend voordeel vind ik dat mijn complete Disco minder koste dan één zo'n LS.
Het inbouwen, sleutelen en aanpassen aan zo'n V8 vind ik geweldig leuk. Heb ze alledrie mee ingebouwd en opgevoerd, maar vanaf dat ze op de Dyno zijn afgeregeld stap ik heel tevreden in m'n slome diesel