fredinfrance schreef:Hoi Marc, bedankt voor je reactie.. Maar het alarm gebruik ik al een jaar niet meer omdat beide key fobs compleet versleten zijn, dus geen knoppen meer hebben...Nieuwe zijn me te duur..
Brandstofpomp hoor ik, accu lijkt ok, maar als die niet goed is, hoor je dan een klik bij een startpoging en gaat het motorstoringslampje dan branden
Dag Fred,
Lege Key-Fob doosjes kosten weinig ... nieuwe zijn niet nodig, gewoon het binnenwerk even overzetten.
En zoals ik aangaf: Bij langer niet gebruiken van het alarm heb ik gemerkt dat de auto dan ineens "eenkennig" wordt, en de startblokkering zonder verdere reden soms ineens niet wordt vrijgegeven. Vlgs "wel-ingelichte-kringen" kan dit niet, maar dan heb ik te maken gehad met aardstralen.
[size=85]Ik heb het speciaal eens uitgebrobeerd - in Frankrijk - lang geen alarm, en na vele dagen kreeg ik ineens een motormanagement-lampje en niet-starten, dat was direct weer over met een paar keer alarm erop/eraf (ik heb dat toen direct ook met de reserve gedaan want je wilt niet op kilometers van de bewoonde wereld stilvallen)./size]
Bij mijn huidige "Puma" kreeg ik zelfs de waarschuwing dat bij spontaan niet willen starten het raadzaam was de auto nog eens te "ontgrendelen".
Dan verder: Koop een eenvoudige multimeter en meet de boordspanning (ook tijdens het voorgloeien en starten), die cijfers zeggen iets over de capaciteit van de accu. En ja, als de accuspanning teveel inzakt kan je een klik horen (meestal erger: geklepper van relais en oplichtende en uitdovende lichtjes, een heel kerstmis-effect).
Wat overigens ook nog kan is ingebrande contacten op de startmotor, maar ik weet niet of je dan een motormanagement-lampje krijgt.
Groeten MarcS