Goede avond mensen.
Ik probeer bij een defender het motorkapslot af te stellen maar hij blijft losschieten.
Bij een beetje heen en weer jutteren van links naar rechts aan de grillzijde blijft het slot los schieten.
Ik heb al diverse manieren geprobeerd is met en zonder de de stootbuffers ip de kaprand en ook diverse hoogtes van de slot pen op de kap. Tevergeefs allemaal. De pen valt wel in het slot.... het slot grendels de pen ook maar met een beetje gejutter aan de kap ontgendelt het slot. Bv ik heb ook al geprobeerd dmv afstellen met regulatie van het slot op de slot plaat.
Iemand een idee? Is slijtage van pen of slot een mogelijkheid?
Gt
Luke
Afstellen motorkapslot defender
Afstellen motorkapslot defender
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
- Erik Peters
Re: Afstellen motorkapslot defender
Luke schreef: Is slijtage van pen of slot een mogelijkheid?
Waarschijnlijk wel, misschien zijn zelfs beide (centrale pen en slotplaat) een beetje 'rond' gesleten. Mogelijk dat het met een sterker veertje onder de slotplaat iets beter wordt?? En als je de veer 'om' de centrale pen (boven de schotel) weghaalt wordt de motorkap niet meer omhoog gedrukt.
Ik denk dat vervangen van de complete motorkap sluiting het beste is.
Bij mijn 300 Tdi kan het motorkapslot niet los springen, daar ligt een reservewiel bovenop......
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht