Als ik met mijn s2a de straat uitrijd zijn er ongeveer 6 drempels te nemen voordat ik de hoofdweg heb bereikt. En dat is helemaal niet leuk, een soort van neerstorten waarbij mijn tussenwervelschijven iedere keer uitpuilen.
Ik heb wel wat berichten bekeken over paraboolveren, maar daar is niet iedereen even positief over. Ander idee is om wat zachtere vering te gebruiken, maar daar lees ik nergens wat over.
Ik heb begrepen dat de Light Weights 7 blads veren hebben, zijn die te gebruiken op een normale 88? Of is monteren van gewoon een nieuw standaard veren pakket een optie? Auto staat er niet doorgezakt bij, dus ik heb niet het idee dat de veren versleten zijn.
Martin
nieuwe veren 88 series 2a
-
Landmarcs
Re: nieuwe veren 88 series 2a
Dag Martin,
Goeie paraboolveren zijn gewoon de betere/beste optie.
Met paraboolveren ben je in een klap verlost van de voor bladveren kenmerkende willekeurige inwendige frictie (frictie die alleen kortdurend bij nieuwe bladveren voorspelbaar is).
Zorg wel voor "goeie" dus veren die in de praktijk bewezen hebben. En kies er bijpassende schokbrekers bij, want de ontbrekende inwendige frictie vraagt om compensatie door een betere schokbreker.
Groeten MarcS
Goeie paraboolveren zijn gewoon de betere/beste optie.
Met paraboolveren ben je in een klap verlost van de voor bladveren kenmerkende willekeurige inwendige frictie (frictie die alleen kortdurend bij nieuwe bladveren voorspelbaar is).
Zorg wel voor "goeie" dus veren die in de praktijk bewezen hebben. En kies er bijpassende schokbrekers bij, want de ontbrekende inwendige frictie vraagt om compensatie door een betere schokbreker.
Groeten MarcS
- roelof soeteman
Parabool veren zijn veel soepeler als de normale veren, duszullen inderdaad beter de drempels dempen.
Maar er is veel rotzooi te koop, ik heb een set achterveren gehad waar ik na 11 maanden alweer doorheen gezakt was. Rij nu 2,5jaar op een set van GBsprings, voor en achter met procomp schokdempers, ben erg tevreden over de vering. Alleen als je te hard over de drempels gaat zijn ze wel weer zo soepel dat je sneller de bump stop haalt (voor mijn gevoel in ieder geval) en dat is natuurlijk wel even een flinke klap. Auto is tot nog toe niet noemenswaardig gezakt, toekomst zal moeten uitwijzen hoe lang deze veren goed blijven.
Maar er is veel rotzooi te koop, ik heb een set achterveren gehad waar ik na 11 maanden alweer doorheen gezakt was. Rij nu 2,5jaar op een set van GBsprings, voor en achter met procomp schokdempers, ben erg tevreden over de vering. Alleen als je te hard over de drempels gaat zijn ze wel weer zo soepel dat je sneller de bump stop haalt (voor mijn gevoel in ieder geval) en dat is natuurlijk wel even een flinke klap. Auto is tot nog toe niet noemenswaardig gezakt, toekomst zal moeten uitwijzen hoe lang deze veren goed blijven.
Land Rover Series 3 SWB '79
Ik heb al 10 jaar naar volle tevredenheid parabolen van Paddock(en ik ben helemaal niet zo'n grote fan van Paddock) onder mijn serie2a 88. Volgens mij zijn die ook van GB springs.
Wat later ook nog scheelde in comfort is de overstap van 235x85x16 BFG mud KM1 banden naar 255x85x16 BFG mud KM2 banden. Door de hogere wang werd de vering nog wat soepeler.
Groet,
Eric
Wat later ook nog scheelde in comfort is de overstap van 235x85x16 BFG mud KM1 banden naar 255x85x16 BFG mud KM2 banden. Door de hogere wang werd de vering nog wat soepeler.
Groet,
Eric
-
Roger B.
en niet op keiharde bandendruk rijden, dat scheelt ook heel veel in comfort
gone