slecht starten discovery 2td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Homme

slecht starten discovery 2td5

Berichtdoor Homme » 06 Nov 2017, 20:09

Hoi ik ben Homme en sinds april de trotse eigenaar van een discovery 2 td5 ik eb te afgelopen maanden lekker geklust aan de auto en nu toch bijna alle problemen verholpen. Nu is er alleen een ding waar ik niet uit kom vanaf het moment dat de tank ongeveer nog een kwart aangeeft krijg ik start problemen als ik start springt hij meteen aan en valt dan uit daarna krijg ik hem lastig weer aan de praat tenzij ik de automatische ontluchting doe (die met de sleutel drie keer op contact zoveel sec en dan vol gas starten) of gewoon 30 sec doorstart. ik heb de brandstofpomp al vervangen en ook het brandstof filterhuis en alle aansluitingen gecontroleerd. iemand misschien een idee wat dat kan zijn

Landmarcs

Re: slecht starten discovery 2td5

Berichtdoor Landmarcs » 06 Nov 2017, 20:30

Dag Homme,

Heb je de brandstof-pomp door een originele vervangen, of door een of andere goedkopere ?
Naar verluid is de opbrengst van de niet originele pompen vaak onder de maat.

Verder zou je kunnen denken aan een lucht-lekje in de aanzuigleiding - een lekje dat pas opspeelt bij een 3/4 lege tank (of een foutje in de retour zodat daarlangs lucht binnen kan komen ?)

Een ander luchtlekje kan natuurlijk ook, maar dan in combinatie met een zwakke pomp-opbrengst bij 3/4 lege tank - want bij een volle tank zeg je geen problemen te hebben.

Dit zijn althans oorzaken die bij de symptomen kunnen passen.

Groeten MarcS

PS Dat je met je probleem direct binnenvalt is begrijpelijk maar misschien is aardig je nog even te presenteren.

Homme

Berichtdoor Homme » 06 Nov 2017, 22:44

dank jawel MarcS

ik heb de pomp vervangen met een originele pomp dus dat zit wel goed denk ik. dan idd maar eens goed de retourleiding checken.
en ik zal even iets meer vertellen over mijzelf inderdaad. ik ben een zzp'er in de botenbouw (vooral lichtgewicht carbon reparaties)en heb mijn landrover dan ook op de zaak staan. ik heb de afgelopen tijd al veel aan gedaan (bak filter aicopomp dynamo oliepomp brandstofpomp filterhuis spanroller div kleine elektrische storingen) en ga nu beginnen aan het maken van stalen bumpers. verder ben ik al mijn hele leven groot landrover fan en ben ook ontzettend blij dat ik er nu een zelf heb. ik ga 11 november mijn eerste lrch event bezoeken en ben dan live te ontmoeten ;-)

groetjes Homme

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Nov 2017, 17:10

kan niet verklaren waarom ie het alleen bij lege tank doet, maar lekkage langs verstuiver brandplaatjes en o-ringen zou ook startproblematiek kunnen veroorzaken die met ontluchten op te lossen is...

overigens is de officiele manier, contact aan, gelijk 5 keer snel achter elkaar gaspedaal tot de bodem en dan gaat check engine lampje knipperen.... als dit stopt met knipperen volgas starten.
gone

fredinfrance

Berichtdoor fredinfrance » 09 Nov 2017, 17:41

Wat een toeval; ik log net in omdat ik startproblemen heb als de tank bijna leeg is... En daar lees ik het zelfde verhaal :D . Ik zal het direct proberen als het weer gebeurt, het is erg onregelmatig. Dat mijn benzine lamje niet meer werkt, brandt nl continue, helt ook niet echt...

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2017, 11:44

fredinfrance schreef:Dat mijn benzine lamje niet meer werkt, brandt nl continue, helt ook niet echt...

Dat is terecht, in een Td5 moet diesel :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”