Help Help
vorige week op de terugweg vanuit engeland gaat mij disco 2 td5 plotseling inhouden (bokken)bij gas geven.
Bij Jager landrover naar laten kijken die hebben
- Het brandstoffilter vervangen zonder resultaat
- Lekkend uitlaatspruitstuk vervangen zonder resultaat
- Gedelamineerde turboslang vervangen zonder resultaat
Dus een heleboel geld moeten afrekenen voor niks
Kan iemand mij alstublieft zinnig advies geven ik ben ten eind raad
Vr Gr René
inhouden bij gas geven disco 2 td5
-
Waterrover
- Beheerder
Re: inhouden bij gas geven disco 2 td5
renebrand schreef:Help Help
vorige week op de terugweg vanuit engeland gaat mij disco 2 td5 plotseling inhouden (bokken)bij gas geven.
Bij Jager landrover naar laten kijken die hebben
- Het brandstoffilter vervangen zonder resultaat
- Lekkend uitlaatspruitstuk vervangen zonder resultaat
- Gedelamineerde turboslang vervangen zonder resultaat
Dus een heleboel geld moeten afrekenen voor niks
Kan iemand mij alstublieft zinnig advies geven ik ben ten eind raad
Vr Gr René
Je zou de stekker van de lucht massa meter eraf kunnen trekken, wanneer het probleem zich niet meer voordoet dan heb je een nieuwe LMM nodig. De motor werkt dan op standaard waarden ipv de verfijning van de LMM. Ik begrijp overigens niet wat een lekkend uitlaatspruitstuk hiermee te maken heeft? Heeft de dealer dan niets uitgelezen?
-
Gerard90TD5
Rene,
zit de wastegate niet vast? Geeft namelijk zelfde storing. Asje van klepje op spruitstuk smeren met hitte bestendig vet. Bij mij, weliswaar een Defender, gas geven tot plm 100 km/h en als ik dan gas blj geef, begint hij te bokken. Gas terugnemen en het is over. Asje weer gangbaar maken en opgelost.
Gr Gerard
zit de wastegate niet vast? Geeft namelijk zelfde storing. Asje van klepje op spruitstuk smeren met hitte bestendig vet. Bij mij, weliswaar een Defender, gas geven tot plm 100 km/h en als ik dan gas blj geef, begint hij te bokken. Gas terugnemen en het is over. Asje weer gangbaar maken en opgelost.
Gr Gerard
-
Landmarcs
Dag René,
Ik weet niet bij welke Jager-vestiging je bent geweest, ik weet ook niet wat je voor opdracht hebt gegeven, maar ik zou teruggaan.
Ik weet niet bij welke Jager-vestiging je bent geweest, ik weet ook niet wat je voor opdracht hebt gegeven, maar ik zou teruggaan.
- En ... als ze een en ander niet beter maken ... misschien nooit meer terug gaan ???
LMM ontkoppelt geen succes - LMM uitgewisseld geen succes - stangetje gangbaar gemaakt geen succes - ga nu op advies de wastegate solenoid bypassen laat het resultaat weten.
Dank voor jullie reacties en als er nog ideeën zijn over het bypassen graag laten weten
Groet René
Dank voor jullie reacties en als er nog ideeën zijn over het bypassen graag laten weten
Groet René
bypass wastegate modulator en .......................... gaat weer als de brandweer
Had jager dit moeten kunnen uitlezen? graag jullie mening
Nogmaals dank voor het meedenken
Groet René
Had jager dit moeten kunnen uitlezen? graag jullie mening
Nogmaals dank voor het meedenken
Groet René
-
Roger B.
bypass is noodgreep, zet er een nieuwe modulator in, ding kost iets van 35 euro
ja, als de modulator niet werkt en de motor gaat afkappen op de brandstof omdat de turbodruk te hoog op loopt (maar dat is niet inhouden alleen dan voel je echt dat ie gaat overslaan) dan registreert de ECU "overboost" en hadden ze met een beetje ervaring en verstand moeten weten dat het de modulator kon zijn, komt vaker voor..... als ie dat afkappen op de inspuiting doet dan weet je met een beetje ervaring als monteur ook wat er aan de hand is als je er een proefrit mee maakt en hij doet dat
ja, als de modulator niet werkt en de motor gaat afkappen op de brandstof omdat de turbodruk te hoog op loopt (maar dat is niet inhouden alleen dan voel je echt dat ie gaat overslaan) dan registreert de ECU "overboost" en hadden ze met een beetje ervaring en verstand moeten weten dat het de modulator kon zijn, komt vaker voor..... als ie dat afkappen op de inspuiting doet dan weet je met een beetje ervaring als monteur ook wat er aan de hand is als je er een proefrit mee maakt en hij doet dat
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:..... als ie dat afkappen op de inspuiting doet dan weet je met een beetje ervaring als monteur ook wat er aan de hand is als je er een proefrit mee maakt en hij doet dat
Daarom dus mijn vraag: Welke Jager vestiging ?
Maar welke vestiging dan ook: ik zou gaan mopperen.
Een proefrit is mijns inziens stap één en dan is het duidelijk, overboost moet je daarnaast ook nog eens kunnen uitlezen.
Groeten MarcS
Ik loop er vaker over te zeuren (sorry), maar wat een debacle weer met zo'n dealer. Uitlaatspruitstuk
Daar gaat hij inderdaad slecht van lopen. Sjonge jonge jonge.
En daarenboven; die dingen zijn lekker goedkoop bij de dealer. Heeft hij hem gelijk "gemodificeerd"?
En daarenboven; die dingen zijn lekker goedkoop bij de dealer. Heeft hij hem gelijk "gemodificeerd"?
Landmarcs schreef:Daarom dus mijn vraag: Welke Jager vestiging ?
Maar welke vestiging dan ook: ik zou gaan mopperen.
Groeten MarcS
Gelukkig had je zelf al door dat het niet uitmaakt welke vestiging ( degene waar jij mee wegloopt vind ik een balle tent.)
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006