Nou heb ik al vrij lang een defender, maar vandaag heb ik voor het eerst koelvloeistof vervangen. Nu gaat mijn vraag over het nivo: tot hoever moet je vullen? Het nivo, zegt het handboek, van de koelvloeistof kan je bezien in het expansievat: daar zit een kruisje en je moet dus vullen tot aan dat kruisje. Helder. Maar als ik dat doe, dan is de ruimte waarin de thermostaat zit, \9voor op de motor) niet vol. Daar zit behoorlijk wat lucht..... hoort dat zo? Ik hoor veel over "ontluchten van het koelsysteem" wat mij de indruk geeft dat het helemaal vol vloeistof moet zitten en er nergens lucht mag zijn. Maar als ik die ruimte van de thermostaat helemaal vul, dan kom ik in het expansievat ver boven het kruisje uit.
Wat te doen?
Bedankt vast voor de reacties!
110 1991 2,8 hs internat. nivo koelvloeistof
-
Everhard Mulder
-
Roger B.
Re: 110 1991 2,8 hs internat. nivo koelvloeistof
als je de lucht uit het systeem hebt dan zakt ie niet zomaar weer (waarvoor moet je namelijk lucht boven de vloeistof laten)
dus eerst ontluchten en dan op niveau brengen. komt niet op een cm hoogte trouwens
dus eerst ontluchten en dan op niveau brengen. komt niet op een cm hoogte trouwens
gone