Ik heb een start probleem, het start relais in de BCU wordt niet verbonden met ground. Om de een of andere reden vind de BCU dat er iets niet goed staat waardoor hij start niet vrij geeft. Alle kabels gecontroleerd, BCU gewisseld etc. en het probleem blijft.
Soms start hij wel enkele keren achter elkaar en dan weer niet. Het is ene automaat en ik verdenk nu de XYZ switch. Alhoewel op de nanocom alle posities van de versnelling doorkomen en ook op het dashboard duidelijk P,R, N etc. komt te staan heb ik toch het idee dat er iets niet klopt. Nu zie ik met Nanocom dat er op de BCU twee Body statusen zijn Body 1 en Body 2 beide hebben een veld voor Park Neutral Switch. In body 1 is deze altijd off en in body 2 schakeld hij mee van p = p/n, r= drive, n= p/n, d= drive etc.
er lijkt dus wel iets door te komen.
Zitten er in de xyz switch twee gescheiden circuits die elk naar een ander punt op de bcu gaan waardoor dit verschil ontstaat?
Help, Oscar
NOn Starter Discovery 2 TD5
Re: NOn Starter Discovery 2 TD5
ja de schema's zijn niet helder p dit punt vandaar mijn vraag. misschien ervaring met de verschillende interlocks. wat weerhoud de bcu er van om het relais te schakelen waardoor de auto vaak niet en soms wel start.
Re: NOn Starter Discovery 2 TD5
Je kunt testen of het de automaat is die de boel blokkeerd door de de bak in Neutral of P te zteen, dan in de BCU de auto van automaat in manual te veranderen. Als hij dan gewoon start zou het inderdaat kunnen dat het de bak of XYZ switch is.
Ik heb dat gedaan toen ik een zelfde vermoede had na een te diep tochtje door een rivier. Bleek overigens niet zo te zijn, had de stekkers van de automaat vergeten terug te doen bij het verweideren van de middentunnel
Weet je zeker dat het de immobiliser niet is? Als het de XYZ switch is knippert te M+S vaak. Het signaal op het dashboard komt van de BCU, dus als die daar niet knippert en er N of P staat zou de BCu geen rede moeten zien een start te blokkeren.
Andere probleem met starten kan de crank sensor zijn. Als
Ik heb dat gedaan toen ik een zelfde vermoede had na een te diep tochtje door een rivier. Bleek overigens niet zo te zijn, had de stekkers van de automaat vergeten terug te doen bij het verweideren van de middentunnel
Weet je zeker dat het de immobiliser niet is? Als het de XYZ switch is knippert te M+S vaak. Het signaal op het dashboard komt van de BCU, dus als die daar niet knippert en er N of P staat zou de BCu geen rede moeten zien een start te blokkeren.
Andere probleem met starten kan de crank sensor zijn. Als
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.