Defender 110 300Tdi - welke krik?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Defender 110 300Tdi - welke krik?

Berichtdoor Landmarcs » 22 Sep 2017, 17:36

fenix2 schreef:
ppw schreef:wanneer klaar??

Klaar? Waarschijnlijk nooit PP, maar rijdend hopelijk dit jaar nog (heb ik geloof ik al een jaar eerder gezegd :? )

Ik geloof dat je zelfs een jaar eerder ook al zoiets zei ... :roll:

Groeetn MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 22 Sep 2017, 23:54

Ach, ik ben destijds ook wel drie jaar bezig geweest om mijn series III 109 stawag (1973) te restaureren.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

ppw

Berichtdoor ppw » 23 Sep 2017, 20:35

Erik Peters schreef:Ach, ik ben destijds ook wel drie jaar bezig geweest om mijn series III 109 stawag (1973) te restaureren.

Groet,

Erik.

Fenna IS al 3 jaar bezig..... :roll: ;) :lol:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Sep 2017, 15:15

ppw schreef:Fenna IS al 3 jaar bezig..... :roll: ;) :lol:

En? Mijn Serie IIa staat al 17 jaar in de schuur en bij tijd en wijle wordt eraan gewerkt. Alleen het hebben en onderdelen verzamelen is al pret. :roll: :roll:

Die van jouw is met 3 jaar werk nog steeds niet te redden :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Sep 2017, 16:01

Tja ... één voordeel van die stilstand ... je rijdt niet zo gauw lek.

Groeten MarcS

Michelin.jpg

ppw

Berichtdoor ppw » 24 Sep 2017, 20:04

Edward schreef:
ppw schreef:Fenna IS al 3 jaar bezig..... :roll: ;) :lol:

En? Mijn Serie IIa staat al 17 jaar in de schuur en bij tijd en wijle wordt eraan gewerkt. Alleen het hebben en onderdelen verzamelen is al pret. :roll: :roll:

Die van jouw is met 3 jaar werk nog steeds niet te redden :lol: :lol: :lol:

Ben er al 7 jaar mee bezig.,.. als RIJDENDE restaratie.... wel weer lierend..... :mrgreen: ;) ;)
Afbeelding
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Sep 2017, 11:26

ppw schreef:.....
.... wel weer lierend..... :mrgreen: ;) ;)
Afbeelding

Zo heb je geen krik nodig, een stevige boom is al genoeg ... (d'r is een beroemde film waarin dit voorgedaan wordt op typische ppw-wijze)

Groeten MarcS

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 03 Nov 2019, 10:10

Even het draadje kapen.
Voor mijn RR Classic had ik dus gisteren niets aan de standaard potkrik.
Ik kreeg de auto wel hoog genoeg om de lege band eraf te krijgen echter kreeg de auto niet hoog genoeg om de volle band er weer onder te zetten.

Gelukkig bracht de garagekrik van een parkeergaragegenoot redding.

Heeft iemand ervaring met een bepaald model garagekrik, ik heb er ooit eentje (een Michelin speelgoedding) bij de Halfords gekocht voor de Eend echter die komt ook niet hoog genoeg onder de RR.

Kwam deze in de buurt tegen op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1468026710

Moet op zolder ook nog ergens een robuuste schaarkrik hebben, zal deze ook eens opsnorren maar daarover zijn de meningen wat verdeeld begrijp ik?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Nov 2019, 12:19

deusjevo schreef:....

Heeft iemand ervaring met een bepaald model garagekrik, ik heb er ooit eentje (een Michelin speelgoedding) bij de Halfords gekocht voor de Eend echter die komt ook niet hoog genoeg onder de RR.

Kwam deze in de buurt tegen op Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/m1468026710

Dag deusjevo,

Als je een wat groter bedrag aan een garagekrik wil uitgeven zou ik kijken naar een langer model 3 tons krik.
Voor het 2x jaarlijks banden-wisselen ( de zomer- <=> winter-banden-wissel ) gebruik ik nog steeds een uiterst goedkope en te kleine 2 tons garage-krik (die ik nog bij de toenmalige kijkshop kocht -- de kijkshop was een soort fysiek internet).

Die kleine tweetonner is op twee punten te klein (die 2 ton is genoeg wat bij wiel voor wiel is het nooit meer dan ± 1 ton).
Hij is te laag, en hij is te kort.
Dat te laag is makkelijk op te lossen: blokje hout op het hef-schijfje (is ook aardiger voor de as) en/of een eindje van een kapspant (of een andere serieuze balk)* onder de krik (dat is ook handig bij een zachtere/ongelijke ondergrond.
Dat te kort is niet op te lossen, ik moet altijd op de knieën, en uitkijken om mijn handen heel te houden omdat de krik-zwengel nauwelijks onder de auto uit steekt.
Bedenk bij "kort" dat de hefarm, zeker als die niet al te lang is, richting verticaal gaat om de volle hoogte te halen, bij een wat kortere krik met het draaipunt kort bij het zwengel-uiteinde (zoals jouw marktplaats-voorbeeld) staat de krik dus net zo onhandig helemaal onder de auto als die potkrik ... en dan is die laatste handzamer en goedkoper.

Echt mooi voor thuisgebruik is een lange werkplaats "hoogheffer", maar dan moet je wel plek hebben om het ding weg te bergen.
Erik Peters heeft er zo-eentje ... en dat is dus ook echt een "hoogheffer" je kan er zelfs onwillige rocksliders mee op z'n plek wringen, hij komt dus tot bescheiden High-Lift hoogten.
zo'n handige "hoogheffer" kost evenwel niet niks ... of je moet tegen een leuk weinig gebruikt afdankertje aanlopen.

Groeten MarcS

* een balkenende dus ... onze eigen "Harry Potter" is bijna vergeten, behalve dan in de norm die zijn naam draagt, heeft ie ons toch één norm nagelaten

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 03 Nov 2019, 12:34

De standaard RR potkrik werkt in tegenstelling tot wat ik gisteren dacht toch prima.
Had gisteren niet door dat er nog een “tweede trap” op de potkrik zit. :P

620B8810-DBCC-4B24-850B-77E66E1182BF.jpeg

De 2-1/4 ton garagekrik van van garagegenoot is merkloos en bejaard maar werkt prima.
Is volgens mij zo’n langer model, hij is wat langer met een lange pompstang.

C3A6950A-39D0-4D25-9CB3-60A7AA190500.jpeg

Mijn eigen garagekrikje (niet van Michelin wat ik eerst dacht) heft onbelast wel hoog genoeg echter trekt het gewoon niet als hij moet werken, mede door de erg korte pompstang, de kwaliteit is wel erg minnetjes.

F9E8B087-4419-42B7-89BD-14F3C3023B87.jpeg
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Terug naar “Techniek”