110 1991 2,8 hs internat. temperatuurmeter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Everhard Mulder

110 1991 2,8 hs internat. temperatuurmeter

Berichtdoor Everhard Mulder » 11 Sep 2017, 16:48

Toen ik op vakantie ging voor een rondje rond de Balkan, stond na 15 km. (!) mijn temperatuurmeter op eens tegen het rood aan. Onderweg heb ik de thermostaat laten vervangen en ging het 7165 km. allemaal goed. Anderhalve week geleden heb ik de koelvloeistof vervangen, tot gisteren niks aan de hand: de meter stond keurig in het midden. Tot gisterenavond: toen stond opeens de meter tegen het rood aan. Ik heb koelvloeistof bijgevuld want t nivo was wel iets gezakt. Vanmiddag gereden en 30 km stond de meter keurig in het midden...en net toen ik dacht dat t probleem verholpen zou zijn, gaat de meter weer een eind naar het rood toe.
Volgens mij doet de thermostaat het, als ik de watertemperatuur meet is die rond de 84 graden, maar de meter staat te ver naar rechts. Er zat wat corrosie op de aansluiting van de sensor: dat schoongemaakt maar het helpt niet.
Radiator werkt, pomp werkt, thermostaat werkt, contact sensor is goed en sensor werkt ook.... waar zou ik t verder kunnen zoeken?
Bedankt vast!
Everhard Mulder

Roger B.

Re: 110 1991 2,8 hs internat. temperatuurmeter

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2017, 22:58

sensor is het geld niet, en al komt het niet zo nauw bij een metertje dan bij een ECU die er zijn signaal van krijgt, toch kan een sensor rare dingen doen...

als je zeker weet geen lucht in het koelsysteem te hebben, dan zou ik er een nieuwe sensor in draaien
gone

Terug naar “Techniek”