ppw schreef:Echt??
Dacht dat dat broodje aap was...
Wel "dure" shell whateverDiesel erin gegooid... sindsdien natte zooi
Zou het echt zo nauw luisteren? Na 1 dag?
Broodjes aap mogen niet meer ... dat weet je toch als broodjessmeerder ?
Maar goed, er is nog genoeg ander broodbeleg, het is niet allemaal worst-case.
En qua broodjes worst-case een leuke anekdote:
Mijn broertje had brandstofslang nodig voor zijn E85 BX (vlgs het boekje kan die BX helemaal niet op E85 ... maar het kán dus wel).
Hij belt met een brandstofslangen-boer en vraagt naar brandstofslang, en vraagt of de slang ook tegen E85 kan ... Nee dat niet, wel benzine, diesel en ethanol
Of te wel: zelfs daar waar ze weten waar de mosterd vandaan komt worden er rare broodjes gesmeerd.
Groeten MarcS
PS Het zou ook best zo kunnen zijn dat de pomp-pakkingen sowieso na een langere tijd gaan lekken. De uitspraak dat dat van de moderne diesel komt kan niemand dan ontkrachten, maar ook niemand heeft harde bewijzen. Er is niemand die parallel aan de gewone autonome ontwikkeling (van de langzaamaan wellicht iets veranderende brandstofsamenstelling, maar ook die van de langzaamaan verouderende pakkingen) de alternatieve opties kan laten meelopen.
PS2 Als het echt waar is wat Shell beweert over zijn te dure diesel dan zou deze diesel de motor schoner maken/houden ... en wellicht is het extra schoon spoelen van de oude pakkingen geen goed idee.