S3 24V brandstof meter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
woutervg

S3 24V brandstof meter

Berichtdoor woutervg » 14 Aug 2017, 17:22

Ik ben bezig om de brandstof meters van mijn s3 ex defensie weer werkent te krijgen, maar dit lijkt wat lastiger dan gedacht.

Het volgende is aan de hand: Als hij op de ene tank staat blijft de dashbord halverwege staan en zakt niet en als ik hem op de andere tank zet blijft hij op vol hangen.

Ik concentreer mij nu op de eerste tank.
Hier heb ik de sensor van vervangen en nog doet hij niks, dus heb ik de volt meter op de stekkers gezet en deze geeft een hele kleine spanning aan, echter weet ik niet wat erop hoort te staan.

Ik vermoed dat het probleem of in de spannings regelaar zit (maar dan zou ik verwachten dat bijde tanks de zelfde meter stand zoudn geven) of de sensor op de tank schakelaar (wat de lag spanning kan verklaren?).

Als iemand weet hoe nu verder te gaan hoor ik het graag.

Alvast heel erg bedankt :D

piet_g

Re: S3 24V brandstof meter

Berichtdoor piet_g » 14 Aug 2017, 21:43

geen idee hoe het precies bij jou zit, maar die van mij heeft geen spanningsregelaar. dat is omdat hij draaispoelmeters heeft die tegen 24V kunnen. er zit wel een spanningsregelaar achter de meters, maar die is niet aangesloten. ook heb ik die spanningsregelaar niet in de schemas kunnen vinden van defentie.

dus ik zou het even ergens anders zoeken. ofwel een slechte massa, ofwel een foutive / kapotte vlotter of die branstofniveaumeterregelaarding (dat gele ding (nou ja bij mij) achter je meters ;).

heb je al eens geprobeerd wat er gebeurd als je de vlottter manueel bediend? of dat dan het laag nieveau lampje aan gaat (bij mij werkt die namelijk wel, maar de meter blijft op vol staan). volg het topic dus ook even om te kijken naar oplossingen :D.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

woutervg

Berichtdoor woutervg » 15 Aug 2017, 21:49

Heey piet,

Bedankt voor je reactie!:d manual reageert hij ook niet op, dus ik zal eens kijken naar dat gele blokje in het dashboard;)

woutervg

Berichtdoor woutervg » 27 Aug 2017, 23:24

Opgelost:)
De flotters waren overleden en de beandstofstandkeuzeschakelaar xdzat niet goed.
Dus achteraf een tamelijk goedkoop en eenvoudig oplosbaar defect.

Terug naar “Techniek”