dateren stuurhuis RRC

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DAppeldorn

dateren stuurhuis RRC

Berichtdoor DAppeldorn » 13 Aug 2017, 12:08

Weet iemand ook of er een datum staat op het stuurhuis gemonteerd aan chassis?
Het gaat om een stuurhuis met stuurbekrachtiging van een rangerover classic met waarschijnlijk onderdelen tussen 1978-83. :roll:

Ik ben onderdelen aan het bekijken of er een datum op staat, zodat ik kan zien wat voor type en merk het exact is.
Een aantal onderdelen hebben een datum zodat ik kan zien of het een beetje bij elkaar hoort of niet. :shock:

dyngo

Re: dateren stuurhuis RRC

Berichtdoor dyngo » 13 Aug 2017, 21:42

Een stuurhuis uit reviseren is zo wat.
Ik heb het nog nooit gedaan, rijdt nog altijd met de originele.
Er bestaat een revisieset voor de onderste kering, daarmee heb ik indertijd lekkage problemen opgelost.
Dat was simpel va onderuit zonder demontage van het stuurhuis.

Vroege RRs hebben een stuurhuis met drie bouten bovenop, latere 70ers met vier.
Als het er grote problemen zijn, gewoon het hele stuurwerk uitwisselen voor een gebruikte zou ik denken.

Hele vroege RRs hebben een onbekrachtigd stuurhuis. Die kunnen eigenlijk niet stuk.
Die heb ik op mijn 73er. Probleemloos maar een beetje archaisch ..

DAppeldorn

Re: dateren stuurhuis RRC

Berichtdoor DAppeldorn » 14 Aug 2017, 12:52

Ik heb een 3 bouts stuurbekrachtiging stuurhuis.

Ik ben op dit moment de auto aan het demonteren voor mijn restauratie en ben aan het kijken wat origineel is en wat niet.
Normaal, tenminste bij series waren de onderdelen vaak voorzien van jaartal. ( ingeslagen maand en jaar of in 1 1 65)

Zo kan je dan zien wat origineel is en wat niet, op zich niet zo belangrijk. Maar het is wel makkelijk om te weten wat voor onderdeel het is, en of het bij elkaar hoort.
aangezien er over de loop der jaren best wel wat aan de auto veranderd is. ( veel aan geknutseld zeg maar)

Zelf vind ik het makkelijk om te weten welk onderdeel er op zit, want de onderdelenboek van rangerover is wat minder uitgebreid dan die van de series. En alleen op chassisnummer kloppen bij mij niet alle onderdelen. :roll:

dus als iemand weet of er een datum op staat..................

Terug naar “Techniek”