Ik ben in het bezit van een Disco 2 td5 uit 2004. Deze auto rijd ik dagelijks en heeft inmiddels 154000km op de teller nadat ik hem iets meer dan anderhalf jaar geleden vond met slechts 86000km. Ik ben er erg blij mee en hij rijdt heerlijk. Er is alleen 1 probleempje. Bij het starten doet de turbo niet mee lijkt het wel. Optrekken is lastig want de auto houdt in. na 10 seconden is er niets aan de hand. Op zich is er mee te leven maar in het terrein is het lastig want de bergje oprijden is enorme taak.
De auto geeft geen storing aan bij het uitlezen. ( volgens de garage om de hoek )
Turbo doet het niet bij starten TD5 d2 2004
Turbo doet het niet bij starten TD5 d2 2004
Laatst gewijzigd door Wessel82 op 12 Aug 2017, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Landmarcs
Re: Turbo doet het niet bij starten
Dag Wessel,
Zet om te beginnen even Disco 2 td5 uit 2004 in het onderwerp, dat maakt alles wat duidelijker.
En dan dat uitlezen bij de garage om de hoek: heeft die garage om de hoek iets dat een Td5 kán uitlezen of alleen een algemeen uitlees-ding ?
In het laatste geval zegt uitlezen erg weinig.
Verder: Een weinig coöperatieve waste-gate, een EGR die blijft hangen, vervuilde lucht-sensoren, een lekje in de slangen of de intercooler of een vervuilde intercooler ... dat zijn dingetjes die een "De turbo doet niet mee" effect kunnen geven.
Groeten MarcS
Zet om te beginnen even Disco 2 td5 uit 2004 in het onderwerp, dat maakt alles wat duidelijker.
En dan dat uitlezen bij de garage om de hoek: heeft die garage om de hoek iets dat een Td5 kán uitlezen of alleen een algemeen uitlees-ding ?
In het laatste geval zegt uitlezen erg weinig.
Verder: Een weinig coöperatieve waste-gate, een EGR die blijft hangen, vervuilde lucht-sensoren, een lekje in de slangen of de intercooler of een vervuilde intercooler ... dat zijn dingetjes die een "De turbo doet niet mee" effect kunnen geven.
Groeten MarcS
Re: Turbo doet het niet bij starten TD5 d2 2004
Hi MarcS,
Dank je voor je reactie het vreemde is dat de turbo verder geen problemen geeft alleen na starten.
Dank je voor je reactie het vreemde is dat de turbo verder geen problemen geeft alleen na starten.
Een turbo kan het niet wel of niet doen. Dat is een mechanisch schoepenrad dat of draait of niet. Die is het dus niet.....
Meestal is het de luchtmassasensor.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Een turbo kan het niet wel of niet doen. Dat is een mechanisch schoepenrad dat of draait of niet. Die is het dus niet.....
Precies, mechanische zaken doen het meestal wel of niet. Hoogstens als er iets "plakt" (door vervuiling oid) kan je hebben dat pas na even en vooral na het warm worden, en door meervoudig heen en weer, een mechaniekje weer gangbaar wordt. De kans dat dit ook opgaat voor de turbo is ongeveer 0 -- wellicht kan de waste-gate zo blijven hangen, maar de luchtmassa-sensor is een aannemelijker kandidaat.
Groeten MarcS
Daar leef ik al jaaaaren mee
Schijnt de computer te zijn van de Td5; motor is nog te koud, dus je krijgt niet het volle vermogen.
Klinkt wat mij betreft best logisch en inderdaad, als je een paar km verder bent, komt het volle vermogen er weer in. Dus ik zou me er verder niet druk over maken en je rijstijl aanpassen aan die rare auto met z'n eigen willetje.
Klinkt wat mij betreft best logisch en inderdaad, als je een paar km verder bent, komt het volle vermogen er weer in. Dus ik zou me er verder niet druk over maken en je rijstijl aanpassen aan die rare auto met z'n eigen willetje.
een storende/defecte LMM kan ook kuren geven.
Stekkertje er af en nogmaals proberen.
Past niet helemaal bij het beeld dat je schetst, maar mn bij accelereren lijkt de motor fors in te houden als de LMM defect is.
Groet, Paul
Stekkertje er af en nogmaals proberen.
Past niet helemaal bij het beeld dat je schetst, maar mn bij accelereren lijkt de motor fors in te houden als de LMM defect is.
Groet, Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Dag Wessel,
Ben het helemaal met Conny eens.
Als de boel koud is is de auto niet vooruit te branden.
Het is verstandig een td5 rustig (warm) te rijden totdat ie op temperatuur is.
Zou me geen zorgen maken.
Ben het helemaal met Conny eens.
Als de boel koud is is de auto niet vooruit te branden.
Het is verstandig een td5 rustig (warm) te rijden totdat ie op temperatuur is.
Zou me geen zorgen maken.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
Warm rijden doe ik altijd en daar ligt het helaas niet aan zelfs bij een warme motor doet de auto dit.
Ik kan het gas na het starten vol in trappen e maar de auto accelereert nauwelijks. na 10 seconden lijkt hij ineens " aan" te gaan en rijdt hij verder weer normaal.
Ik kan het gas na het starten vol in trappen e maar de auto accelereert nauwelijks. na 10 seconden lijkt hij ineens " aan" te gaan en rijdt hij verder weer normaal.
Heb je de optie van Edward al bekeken?, bij de 130 is deze ook een keer kapot geweest. Was toen een ramp met optrekken en helemaal met een aanhanger.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006