SIII 109, 1975, crystalclear koplamp in originele bowl

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
fenix2

SIII 109, 1975, crystalclear koplamp in originele bowl

Berichtdoor fenix2 » 26 Jul 2017, 16:52

Hallo series sleutelaars,

Heeft iemand al eens geprobeerd om een wipac crystal clear in een originele koplamp behuizing van een series 3 uit 1975 te krijgen?
Aanvullende vraag: gaat het met een nieuwe kunstof bowl makkelijker?

Bij mijn eerste poging zat het stadslichtje onderin de nieuwe koplamp een beetje in de weg en de chromen ring hiel de koplamp niet klem. Er bleef ca 3 mm ruimte.
Rijden met rammelende koplampen gaat m niet worden vrees ik ;)

groetjes, Fenna
Afbeelding

Roger B.

Re: SIII 109, 1975, crystalclear koplamp in originele bowl

Berichtdoor Roger B. » 26 Jul 2017, 22:47

stadslichtje er uit (en gat dichtmaken) hoort daar toch niet bij een defender/series (lampen zijn vrij standaard maat en worden in heel veel voertuigen gebruikt)

grote o-ring om lamp beter op te sluiten, of anderszins ruimte opvullen?
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 27 Jul 2017, 00:08

Hey Roger,

Dat stadslichtje heeft idd geen plek en was ook erg snel geofferd ;). Er zitten heel mooie sidelights naast de koplamp...
Zo'n opvulring heb ik aan gedacht en zal heus wel werken. Dat is mijn backup plannetje.

Als een nieuwe kunstof bowl in een keer raak is (en ook nieuwe bedrading meeneemt) vind ik dat zeker een overweging waard (mede omdat ik rechtsvoor een massafoutje heb sluimeren in de verlichting.

groetjes, Fenna
Afbeelding

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 27 Jul 2017, 12:46

Een telefoongesprek met een door mij vertrouwde onderdelen leverancier heeft voor mij de doorslag gegeven om de crystalclears aan te passen.
Sowieso wilde ik het stadslichtje afblinden en de verdere aanpassingen zijn aan de nokjes achterop de lamp units. Die heb ik met 3mm verhoogd.

fotootje:
IMG_20170727_122910.jpg

gebruikt materiaal:
1,5mm dik polystyreenplaat (enkel voor de afblindplaatjes en dubbel voor de nokjes), zwarte plakfolie (om de afblindplaatjesen vast te zetten, wie weet doe ik ooit nog wat leuks met die stadslichtjes) en wat modelbouwlijm. Die lijm bleek na een testje goed te hechten op het materiaal van de koplamp. De eigen nokjes van de lampunits heb ik met een klein vijltje iets afgevijld om een mooi vlak oppervlak te hebben voor maximale hechting.

Volgende keer in de werkplaats een pas testje.
Wordt vervolgd ;)
Fenna
Afbeelding

Terug naar “Techniek”