Turbo olieslang
Turbo olieslang
Vraagje wat hoort er tussen de slang en het blok van het turbo slangertje ?
-
Roger B.
Re: Turbo olieslang
stel je eens voor dat we je niet kennen, geen idee hebben wat voor auto je rijdt (neem aan Land Rover anders zou je hopelijk niet hier je vraag stellen).... en lees dan je vraag en vraag je af hoe wij hier een antwoord op moeten geven.......
gone
Ik heb me al een keer voorgesteld maar was mn inlog gegevens kwijt. Dus opnieuw aangemaakt.
Ik ben William en woont in Brielle al 14 jaar in het bezit van een 130 defender 300tdi.
Motor is uitelkaar geweest om de lagers etc te vervangen. Nu lekt hij bij de turbo olieslang bij het blok maar weet niet wat daar tussen hoort.
Groetes William.
Ik ben William en woont in Brielle al 14 jaar in het bezit van een 130 defender 300tdi.
Motor is uitelkaar geweest om de lagers etc te vervangen. Nu lekt hij bij de turbo olieslang bij het blok maar weet niet wat daar tussen hoort.
Groetes William.
-
Roger B.
zelfs als je je al eens voorgesteld hebt...... je verwacht toch niet dat we van elk forumlid onthouden en bijhouden wat voor auto hij/zij rijdt?
300Tdi dus en een slang van olie toe of afvoer naar de turbo....
helpt dit?
300Tdi dus en een slang van olie toe of afvoer naar de turbo....
helpt dit?
gone
Daar heb je gelijk in Roger.
En overzicht is precies wat ik zocht.
Zo te zien zit er niks tussen nr 14 en het blok klopt dit?
En overzicht is precies wat ik zocht.
Zo te zien zit er niks tussen nr 14 en het blok klopt dit?
Ik bedoel 16. En de onderkant van de slang de wartel draaid ook vrij in de slang klopt dat ook?
Jep, als zeer waarschijnlijk.
De " moer" aan de onderzijde van je slang gaat goed vast op je wartel, het geklonken deel boven de " moer" van je slag moet min of meer vrij kunnen blijven draaien omwille van de benodigde flexibiliteit.
Je kunt het eigenlijk vergelijken met de "metalen"flexibele slangetjes van je wastafel.
De " moer" aan de onderzijde van je slang gaat goed vast op je wartel, het geklonken deel boven de " moer" van je slag moet min of meer vrij kunnen blijven draaien omwille van de benodigde flexibiliteit.
Je kunt het eigenlijk vergelijken met de "metalen"flexibele slangetjes van je wastafel.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Oke dank je Tim. Duidelijk eerst zat er een koper ringetje tussen de wartel en blok.toen lekte hij flink.
Daarna vervangen door o ring wel wat beter maar moet dus niks tussen
morgen even opnieuw monteren.
Daarna vervangen door o ring wel wat beter maar moet dus niks tussen
William,
nogmaals, ik beschreef de setting uitsluitend ter rechterzijde van de wartel ,daar ik niet precies begrijp wat je bedoelt met je reactie.
wat er wel of niet hoort te zitten tussen de wartel en het blok weet ik niet, maar ik vermoed wel degelijk eens soort van een afdichtingsring ala nummer 10 op de tekening.
een koude, lees directe verbinding , montage van de wartel op/aan het blok lijkt me niet voor de handliggend, zeker gezien er sprake is van olie(druk).
mocht er sprake zijn een afdichtingsring, werk dan met een nieuwe, een koperen of aluminium variant.
een rubberen oring afdichting zou eventueel ook nog kunnen.
succes.
nogmaals, ik beschreef de setting uitsluitend ter rechterzijde van de wartel ,daar ik niet precies begrijp wat je bedoelt met je reactie.
wat er wel of niet hoort te zitten tussen de wartel en het blok weet ik niet, maar ik vermoed wel degelijk eens soort van een afdichtingsring ala nummer 10 op de tekening.
een koude, lees directe verbinding , montage van de wartel op/aan het blok lijkt me niet voor de handliggend, zeker gezien er sprake is van olie(druk).
mocht er sprake zijn een afdichtingsring, werk dan met een nieuwe, een koperen of aluminium variant.
een rubberen oring afdichting zou eventueel ook nog kunnen.
succes.
110 HT 200 Tdi 1989.