Brandstofpomp opnieuw defect

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Crazy-G
Berichten: 250
Lid geworden op: 29 Okt 2014, 18:05

Re: Brandstofpomp opnieuw defect

Berichtdoor Crazy-G » 25 Jul 2017, 13:30

Exact mijn idee, is toch helemaal niets mis mee om de pomp stil te laten staan? Hoe doe je dat dan als de wagen een paar maanden niet rijdt? Staat'ie toch ook gewoon stil? En doet'ie het ook gewoon weer na de periode van stilstand.

Een beetje LPG/Benzine wagen start overigens gewoon op benzine en gaat daarna over op LPG, dus iedere keer als je (in elk geval koud) gaat rijden zou de pomp het even een periode moeten doen.

Gert-Jan.

miloman
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 Okt 2015, 20:09
Locatie: Veluwe
Contact:

Re: Brandstofpomp opnieuw defect

Berichtdoor miloman » 25 Jul 2017, 19:38

Wat is de bedoeling van dat magneetventiel eigenlijk? Ik heb een v8 uit 1985, en had niet zo'n ventiel (heb nu een edelbrock, en gebruik ook m'n retour niet meer). Ik heb wel 2 tanks maar dat zal er toch niks mee te maken hebben?
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Brandstofpomp opnieuw defect

Berichtdoor JoostKenya » 25 Jul 2017, 20:21

Die klep sluit de leiding af al je op LPG gaat rijden.
Je wilt dan niet dat er nog benzine de carburateurs in komt anders heb je dubbel mengsel

Ook met een Edelbrock carb is het verstandig om toch de retour in stand te houden.
Het voorkomt vooral problemen met vapour lock in warme omstandigheden doordat er altijd flow is en nieuwe benzine aangevoerd wordt.
Het zorgt voor de juiste en een meer constante benzine druk.
Het komt de levensduur van de pomp ten goede.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten