Exact mijn idee, is toch helemaal niets mis mee om de pomp stil te laten staan? Hoe doe je dat dan als de wagen een paar maanden niet rijdt? Staat'ie toch ook gewoon stil? En doet'ie het ook gewoon weer na de periode van stilstand.
Een beetje LPG/Benzine wagen start overigens gewoon op benzine en gaat daarna over op LPG, dus iedere keer als je (in elk geval koud) gaat rijden zou de pomp het even een periode moeten doen.
Gert-Jan.
Brandstofpomp opnieuw defect
Re: Brandstofpomp opnieuw defect
Wat is de bedoeling van dat magneetventiel eigenlijk? Ik heb een v8 uit 1985, en had niet zo'n ventiel (heb nu een edelbrock, en gebruik ook m'n retour niet meer). Ik heb wel 2 tanks maar dat zal er toch niks mee te maken hebben?
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404
- JoostKenya
Re: Brandstofpomp opnieuw defect
Die klep sluit de leiding af al je op LPG gaat rijden.
Je wilt dan niet dat er nog benzine de carburateurs in komt anders heb je dubbel mengsel
Ook met een Edelbrock carb is het verstandig om toch de retour in stand te houden.
Het voorkomt vooral problemen met vapour lock in warme omstandigheden doordat er altijd flow is en nieuwe benzine aangevoerd wordt.
Het zorgt voor de juiste en een meer constante benzine druk.
Het komt de levensduur van de pomp ten goede.
Je wilt dan niet dat er nog benzine de carburateurs in komt anders heb je dubbel mengsel
Ook met een Edelbrock carb is het verstandig om toch de retour in stand te houden.
Het voorkomt vooral problemen met vapour lock in warme omstandigheden doordat er altijd flow is en nieuwe benzine aangevoerd wordt.
Het zorgt voor de juiste en een meer constante benzine druk.
Het komt de levensduur van de pomp ten goede.