lekkende sensor koppelingspedaal D2 TD5 2001 naam of partnumber?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
wilfried

lekkende sensor koppelingspedaal D2 TD5 2001 naam of partnumber?

Berichtdoor wilfried » 12 Jun 2017, 21:39

Betreft een Discovery II van 2001 TD5 met vastgezette chiptuning. Naar wat ik kan uitmaken uit de stalen leidingen die vertrekken bij de koppelingspomp in het motorcompartiment naar de overzijde(dus rechterflank) en van daar weer terugkeren, zit er rechts vooraan een sensor of snufje wat gekoppeld is aan het motormanagement. Het is een soort huisje waar onderaan een stekkertje zit waaruit 2 draadjes vertrekken naar hws de ECU. Daaruit lekt er vloeistof, wat het reservoir voor ook de reminstallatie snel doet zakken. Kan iemand mij vertellen wat de naam en/of partnummer is van dat onderdeel en heel misschien ook een korte beschrijving van wat het precies doet. Ik heb, zolang ik de wagen bestuur, heel voorzichtig het gaspedaal gebruikt want... als ik ontkoppel valt het toerental niet snel terug zoals dat bij de TD5 van 2000, die nog helemaal origineel is, wel doet. Nu ik al 2 turbo's heb opgeblazen door overhitting, denk ik eindelijk de oorzaak gevonden te hebben. Ik vrees dat de wastegate niet gestuurd word. In de workshop manuel online vind ik dat ding niet terug, vandaar mijn vraag aan dit forum.

Terug naar “Techniek”