Onwetend op welke teentjes ik nu mogelijk stap, maar mijn (rij???) technische kennis is redelijk van embryonale proporties dus kocht ik mijn 130 nieuw bij deze bewuste dealer waar hij ook in onderhoud was. Nadat hij eens op 4 poten liep kreeg ik daar te horen 'm onmiddellijk te laten staan omdat de motor uit elkaar moest. Ik kon 'm niet missen (werk) nam het risico, reed weg en belde een mede 130 virus slachtoffeer die me aanraadde eens bij J & J te gaan kijken. Dat was net op de route naar een klus dus onaangekondigd reed ik binnen. GJ luisterde, bromde wat over een stekker, trok een bekabeling van de motor af, zette er een andere op en vier tientjes verder was ik probleemloos klaar.
Tis voor mij een stukkie rijden (en thanks God doet 'tie ook Landcruisers, maar ja daar mankeert nooit wat aan

) maar al het spul zit sindsdien daar in onderhoud.
Uiteraard zullen er veel meer van dergelijke vaklui rondlopen, maar je moet ze maar net (leren) kennen.
Jan