Goedenavond, ik hoop dat ik de juiste plek voor deze vraag heb gevonden.
Ik ben sinds kort trotse (mede-)eigenaar van een Defender 110 ('98) en we zijn bezig met leeghalen en opknappen. Achter een aantal panelen / bekleding komt een vettige laag tevoorschijn die op het plaatwerk zit. Het lijkt smeervet (het is donker van kleur).
Onder andere aanwezig op de achterdeur en de zijpanelen van de achterbak. Omdat ik isolatie wil aanbrengen stond ik met ontvetter klaar. Voordat ik de laag verwijder, ben ik benieuwd of dit een beschermingslaag is en waar deze voor (kan) dienen. Is iemand hier bekend mee?
vettige (bescherm?)laag op plaatwerk
- Erik Peters
Re: vettige (bescherm?)laag op plaatwerk
Standaard af fabriek zit dit er niet op, maar als roest-/oxidatiebescherming is die laag natuurlijk later aangebracht. Als het 'echt' vet is zou het Mike Sanders vet kunnen zijn, maar ook tectyl, dinitrol of ander vergelijkbaar kleverig spul wordt voor dat doel gebruikt.
Zoals gezegd gebruikt als roestwering, maar met ontvetter, terpentine, wasbenzine is het wel te verwijderen. Eventuele roest wel goed behandelen voordat je er isolatie overheen plakt.
Groet,
Erik.
Zoals gezegd gebruikt als roestwering, maar met ontvetter, terpentine, wasbenzine is het wel te verwijderen. Eventuele roest wel goed behandelen voordat je er isolatie overheen plakt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: vettige (bescherm?)laag op plaatwerk
Ha Erik, dank voor je snelle antwoord.
Ik ben vooral bekend met bescherming aan de onderkant van de auto, niet aan de binnenkant.
Roest heeft de auto nauwelijks, dus het vet heeft zijn werk goed gedaan.
Ik ben vooral bekend met bescherming aan de onderkant van de auto, niet aan de binnenkant.
Roest heeft de auto nauwelijks, dus het vet heeft zijn werk goed gedaan.