Gerard4t schreef:Hoe dan ook, die schakelaar gaat vast een keer stuk. Punt is dat de veerkracht die het ene contact tegen het andere moet drukken te klein is. Ik heb het ding uit elkaar gehaald en er een iets steviger veertje ingezet (je moet het niet overdrijven) en sindsdien geen probleem meer gehad met de schakelaar. Ook belangrijk is de klemming van de fastons, die moet voldoende zijn om een verhoogde contactovergangsweerstand te voorkomen. ......
Blijft staan dat het lichtcircuit in de Defender een nogal barokke weg aflegt, en het mijns inziens makkelijk veel beter kan.
De volledige lichtstroom die standaard zig-zag achter het dash-board op en neer gaat is gewoon niet ideaal (d'r zitten verschillende overgangs-weerstand-puntjes in, als er iets mis gaat is het een straalkacheltje, je zal de eerste niet zijn met een beginnende brand).
Bovendien zorgen de vele meters tamelijk dunne bekabeling ook nog eens voor onnodige verliezen (zelfs als je verder alle overgangsweerstanden kan voorkomen).
De Zweedse Lichtversterker is dan een eenvoudige plug-and-play oplossing, en bovendien eentje die heel weinig kost. Als neveneffect heb je ook nog eens de "volle" 12 (tot 14) Volt op je koplampen, en daarmee ook nog eens net iets meer licht.
Monteer je ook nog eens LED-lichtjes voor rem-, achter- en stads-licht dan gaat er slechts een fractie van de stroom door de oorspronkelijke bekabeling en dan hoef je je verder weinig zorgen te maken.
Groeten MarcS