FL1 2003 TD4 automaat, start niet meer, startmotor draait.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Renzzz

FL1 2003 TD4 automaat, start niet meer, startmotor draait.

Berichtdoor Renzzz » 11 Mei 2017, 11:57

Hallo Forum,
Met succes afgelopen kerstvakantie cruise control ingebouw met hulp van het forum. Nu gebruik ik de FL ook voor wat langere ritten.

Gisteren zonder problemen terug gereden uit Belgie naar Apeldoorn.
Vanmorgen wilde de FL niet starten bij de eerste poging. Tweede poging sloeg hij aan en heb ik hem een stukje verplaatst. Een half uur later wilde ik de auto weer terug zetten maar slaat de motor niet meer aan.

Ik heb het relais van de brandstof pomp gecontroleerd, werkt.
Ik heb op de commonrail gekeken of er brandstof komt, als de brandstof pomp aan gaat via contact slot komt er al diesel uit.

Is er meer dat ik kan controleren zonder pc aan de auto te koppelen?

Het lijkt erop dat de injectie niet aangestuurd wordt, mag ik dat concluderen na mijn twee testjes?

Renzo

Erik Peters

Re: FL1 2003 TD4 automaat, start niet meer, startmotor draait.

Berichtdoor Erik Peters » 11 Mei 2017, 13:29

Renzzz schreef:Is er meer dat ik kan controleren zonder pc aan de auto te koppelen?

De druk in de commonrail meten. Kijk hier eens. Voor nood starten met startpilot (ether).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Renzzz

Berichtdoor Renzzz » 12 Mei 2017, 10:47

Erik, bedankt voor je reactie.

het is me gisteren gelukt om te starten met startkabels, eerst dacht ik aan de accu maar ik denk dat het inderdaad aan de druk ligt, als hij aansloeg was het alsof hij net wel, net niet pakter en daarna meer toeren opbouwde en dan liep. Als de motor loopt doet hij het idd prima.

Ether zal net als startkabels dat extra zetje geven?

Als eerste dus de druk in de commonrail meten.

grappig, ik heb lasprocessen ontwikkeld voor commonrail sensors, honderden gemaakt en gebroken, maar nog nooit in mijn eigen auto aan gemeten. :roll:

Groeten,
Renzo

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Mei 2017, 13:06

Renzzz schreef:Ether zal net als startkabels dat extra zetje geven?
Inderdaad en een dieselmotor loopt gewoon op ether (alleen niet erg gecontroleerd). En die extra accu zorgt voor een hoger starttoerental, zodat de begindruk dan net voldoende is.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”