Nog maar eens een vraagje n.a.v. net iets te diep onder water te hebben gestaan. Tot 5-10 cm boven de dorpels in modderig water gestaan voor een minuut of vijf, met draaiende motor.
Wat adviseren jullie aan preventief onderhoud & schoonmaak?
Wat ik al gedaan heb: Wielen er af gehaald en alles met de stoomreiniger schoon gespoten (velgen, remmen, chassis). Tuinslang in chassisbalken en crossmember achter gezet en goed laten doorlopen. Het motorruim heb ik met schoon water en draaiende motor gespoeld. Ventilator heeft namelijk veel water naar binnen getrokken. Resultaat: nog steeds een beetje stoffig uiterlijk, maar geen los zand meer. Wel even een piep van de riemen gehad, maar die was na paar dagen weg. Uiteraard ook interieur schoongemaakt. Nare verrassing was modder in de bak onder de passagiersstoel, waar de computer zit. Die bak natuurlijk goed schoongemaakt (heeft nu een noodafvoerplug
Ik kreeg de tip om een plug uit de (tussen)bak te draaien en daar de tuinslang even in te zetten. Maar waar zit ik die plug en hoe ziet die er uit? Draai liever in 1x de juiste er uit
Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Groeten laurens