Wie weet welke banden maat er onder een disco 2 passen
Wil de auto 2'' verhogen. En heb een hele goede set liggen.
Bf- goodrich 285/75/16 maar weet niet of dat gaat passen.
Marcel
Bandenmaat
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Bandenmaat
marcelhilhorst schreef:Wie weet welke banden maat er onder een disco 2 passen
Wil de auto 2'' verhogen. En heb een hele goede set liggen.
Bf- goodrich 285/75/16 maar weet niet of dat gaat passen.
Marcel
Of het past is nog maar een gedeelte van het probleem. De bandenmaat die je wil monteren is ruim 13% meer qua omtrek. De band is niet alleen fors groter, maar heeft ook een behoorlijke invloed op de prestaties van de auto. De stuurinrichting en de complete aandrijving worden een stuk zwaarder belast dan normaal, en de stappen die de versnellingsbak doet kloppen niet meer, want deze zijn geoptimaliseerd voor de standaard banden, bovendien zal de kilometerteller veel te weinig aangeven. Bovenstaande wil niet zeggen dat het niet kan, wel zijn motoren vaak getuned omdat door deze bandenaanpassing simpelweg te weinig vermogen voorhanden is. Wel ga je daardoor de aandrijflijn nog zwaarder belasten, wil je die kant op, dan zou ik rekening houden met meer reparaties.
Chris
deze maat gaat niet passen, de 265-75-16 is een hele mooie maat. vult de wielkasten precies goed, en de teller wijkt dan zo'n 10% af.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
-
marcelhilhorst
Cris. Ja dacht al dat ze wat aan de groten kant waren. Heb gemeten dat er nu. Banden onder zitten van 70 cm diameter en die ik wil monteren zijn ruim 80 cm diameter. Is wel groot verschil
De genoemde maat 265. Kan dat al zonder lift of moet er dan wel eerst een lift onder
De genoemde maat 265. Kan dat al zonder lift of moet er dan wel eerst een lift onder
- MKorendijk
265/75/16 past zonder verdere aanpassingen
Zelf heb ik GG AT2 eronder zonder problemen
Wellicht zijn andere merken iets afwijkend qua formaat en hierdoor meer / minder passend.
Als ik scherp naar rechts stuur slijt het iets aan. Dat is wel aan te passen met het verkleinen van de stuuruitslag.
Wellicht zijn andere merken iets afwijkend qua formaat en hierdoor meer / minder passend.
Als ik scherp naar rechts stuur slijt het iets aan. Dat is wel aan te passen met het verkleinen van de stuuruitslag.
Groet Marcel
-
Landmarcs
MKorendijk schreef:265/75/16 past zonder verdere aanpassingen
Dat betekent dus dat je met deze bandenmaat liever geen sneeuwkettingen om legt
Overigens, als 265/76x16 past dan past 235/85x16 waarschijnlijk ook, 235/85x16 is een "standaard" maat onder de Defender.
In 235/85x16 zijn een aantal zeer capabele AT benden op de markt, banden met een prettig brede inzetbaarheid.
En 235 is smaller als 265, dus waarschijnlijk minder kans op aanlopen (en meer ruimte voor sneeuwkettingen).
Groeten MarcS