Hallo Geert-jan,
ik ken het probleem. maar het kan meer oorzaken hebben dan dat. zo heb je ook nog veertjes en de kogeltjes die de shifting rods in de versnelling houden en ik heb ook al een aantal keer gelezen dat het ook wel kan liggen aan de moet die op de uitgaande as in je tussenbak uit komt. als die los gaat zitten dat hij ook uit versnelling kan schieten.
ik heb in het verleden mijn bak al eens helemaal uit elkaar getrokken vanwege het zelfde probleem en omdat hij steeds in zijn achteruit een raar geluid had zitten. hoewel het een redelijk simpele klus lijkt te zijn, ben ik er achter gekomen dat het toch wel nauw komt met het goed krijgen. het punt is dat mijn gereviseerde bak inmiddels al weer een jaar onder de laro uit is omdat hij niet meer in zijn achteruit wilde blijven zitten. hij schoot er al uit bij het oplaten komen van de koppeling. ik moet nog kijken wat er mis mee is.
een van de dingen dat bij mij verkeerd gegaan is dat ik de klus niet in een keer af kon maken omdat ik veel in het buitenland was. daardoor heb ik over een periode van dik 8 maanden de bak in mijn schuur gehad terwijl hij helemaal uit elkaar lag. ook had ik niet al het benodigde gereedschap zoals bijvoorbeeld de meter om de trek weerstand te meten. en ik vermoed dat ik iets vergeten ben toen ik de bak iets te haastig in elkaar gezet heb.
maar goed, ik moet mijn gereviseerde bak nog een keer terug op de werkbank leggen om hem dus nog een keer uit elkaar te halen om te kijken wat er nu verkeerd gegaan is.
omdat ik de bak open had, heb ik gelijk het nodige aan onderdelen vervangen. in totaal kwam ik ergens rond de 700 of 800 euro aan onderdelen en dan heb ik niet eens een van de assen in de bak vervangen. enkel en alleen de gear selectors, lagers, synchro ringen en alle slijtbussen en pakkingen.
net als ik zeg, onmodelijk is het niet, maar het ik kan uit ervaring adviseren dat het heel verstandig is om de revisatie handleiding echt stap voor stap door te werken