Graag zou ik geadviseerd willen worden waar of wie de ongesynchroniseerde versnellingsbak van mijn Land Rover Serie 2A uit 1966, benzine uitvoering, kan ombouwen naar een gesynchroniseerde versnellingsbak. Graag een bedrijf of persoon uit regio Alkmaar.
Alvast dank voor je reactie. Met vriendelijke groet, Natalie
Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
-
Nataliedehaan
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 Apr 2017, 20:05
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Je moet de bak van een SIIA niet gaan ombouwen.
Neem een complete bak van een SIII en bouw die in. Dat past 1 op 1.
Neem een complete bak van een SIII en bouw die in. Dat past 1 op 1.
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Eens met Joost. Gewoon de oude bak demonteren en een Serie III bak monteren. Het koppelingshuis etc kun je gewoon overzetten zodat de hulpcilinder van de koppeling gewoon op de voor een IIa juiste plek blijft zitten.
Wil je heel de Serie III bak zo overzetten inclusief belhousing dan moet je een stukje uit het chassis zagen om ruimte te maken voor de hulpcilinder van de koppeling.
Wil je heel de Serie III bak zo overzetten inclusief belhousing dan moet je een stukje uit het chassis zagen om ruimte te maken voor de hulpcilinder van de koppeling.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Nataliedehaan
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 27 Apr 2017, 20:05
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Kan iemand mij informeren wie of welk bedrijf de versnellingsbak mijn ongesynchroniseerde (serie 2A uit 1966) kan ombouwen in een serie lll (gesynchroniseerd)?
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Neem eens contact op met Ashcroft in de UK.
Wie weet kunnen zij je daar helpen.
Wie weet kunnen zij je daar helpen.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Ashcroft doet geen series bakken.
Gewoon één van de bekende leveranciers of sleutelaars contacten en een ruilbak aanschaffen.
Vis Landrovers, Budget-Parts en zo.
Gert-Jan.
Gewoon één van de bekende leveranciers of sleutelaars contacten en een ruilbak aanschaffen.
Vis Landrovers, Budget-Parts en zo.
Gert-Jan.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Volgens mij heeft Natalie geen zin (en kennis?) om zelf zo'n Series III bak in haar Series 2A Land Rover te prutsen en zoekt ze een garage die dat voor haar kan doen.
Ik woon niet in de buurt van Alkmaar, dus ik ken daar geen garage's, anders dan Jager Auto's in Purmerend. En als je kijkt bij bedrijven op de site dan staan daar ook heel veel niet garagebedrijven.
Groet,
Erik.
Ik woon niet in de buurt van Alkmaar, dus ik ken daar geen garage's, anders dan Jager Auto's in Purmerend. En als je kijkt bij bedrijven op de site dan staan daar ook heel veel niet garagebedrijven.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Ombouwen ongesynchroniseerde versnellingsbak
Hallo Natalie,
Het wisselen van een series versnellingsbak is niet moeilijk, alleen een flinke klus, omdat de voor vloer, tunnel en seatbase gedemonteerd moeten worden.
Als je het wilt uitbesteden aan een garage, ga je wel voor een compleet dagloon denk ik en dan nog de kosten van een ruilbak daar bovenop. Je zou eens kunnen informeren bij garage Pronk in De Goorn. Destijds heeft dhr Pronk het bedrijf Rega Noord (is een landrover specialist) overgenomen en wellicht heeft hij de lijntjes met Rega nog onderhouden tot heden. Rega had Rega noord als een soort dependance van hun bedrijf in Ede waar ze nog steeds zitten. Ook kan het zinvol zijn (als daar slijtage is) om gelijk de koppeling/drukgroep/druklager mee pakken
Wat is de reden dat je die wisseling naar gesynchroniseerd wil doen?
groetjes, Fenna
Het wisselen van een series versnellingsbak is niet moeilijk, alleen een flinke klus, omdat de voor vloer, tunnel en seatbase gedemonteerd moeten worden.
Als je het wilt uitbesteden aan een garage, ga je wel voor een compleet dagloon denk ik en dan nog de kosten van een ruilbak daar bovenop. Je zou eens kunnen informeren bij garage Pronk in De Goorn. Destijds heeft dhr Pronk het bedrijf Rega Noord (is een landrover specialist) overgenomen en wellicht heeft hij de lijntjes met Rega nog onderhouden tot heden. Rega had Rega noord als een soort dependance van hun bedrijf in Ede waar ze nog steeds zitten. Ook kan het zinvol zijn (als daar slijtage is) om gelijk de koppeling/drukgroep/druklager mee pakken
Wat is de reden dat je die wisseling naar gesynchroniseerd wil doen?
groetjes, Fenna

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten