Hallo,
Heb het volgende probleem van het weekend weg geweest auto stil gezet een uur later weer weg, niet meer starten zelfs de het start relay klikt niet, alle andere elektra werkt nog
Nu brand er tijdens het starten links onder op het instrumentenpaneel een lampje, is een motor blok met een bliksemschicht er doorheen, kom geen verklaring tegen in het handboek en het werkplaatshandboek wat de betekenis is, kom het wel tegen in de zekeringkast bij zekering no. 17.
Ik heb de startonderbreker die in de accubak zit een jaar geleden al gedemonteerd i.v.m met slechte solderingen en doorverbonden met AMR4956.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gr. Edwin Koole
Defender 90 300 tdi 1998 start niet
-
Edwin Koole
Defender 90 300 tdi 1998 start niet
- Bijlagen
-
- def300_fuse17[1].jpg (1.89 KiB) 3901 keer bekeken
- Erik Peters
Re: Defender 90 300 tdi 1998 start niet
Het alarm blokkeert het starten waarschijnlijk. Zou een leeg batterijtje in de keyfob kunnen zijn of geruime tijd het alarm niet gebruikt, waardoor de keyfob even opnieuw gepaard moet worden door een paar maal het alarm in en uit te schakelen.
Laatst startte mijn 300 Tdi (uit '98) ook niet. Dacht eerst dat de accu onvoldoende geladen was (auto weinig gebruikt), maar na het "paren" van de keyfob start de auto weer normaal.
Groet,
Erik.
Laatst startte mijn 300 Tdi (uit '98) ook niet. Dacht eerst dat de accu onvoldoende geladen was (auto weinig gebruikt), maar na het "paren" van de keyfob start de auto weer normaal.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Edwin Koole
Erik,
Bedankt ik heb inderdaad al jaren mijn alarm niet meer gebruikt batterij van de keyfob heb ik al wel vervangen zal eens proberen of het met het aan/uit zetten van het alarm werkt.
gr. Edwin
Bedankt ik heb inderdaad al jaren mijn alarm niet meer gebruikt batterij van de keyfob heb ik al wel vervangen zal eens proberen of het met het aan/uit zetten van het alarm werkt.
gr. Edwin
-
Landmarcs
Edwin Koole schreef:Bedankt ik heb inderdaad al jaren mijn alarm niet meer gebruikt batterij van de keyfob heb ik al wel vervangen zal eens proberen of het met het aan/uit zetten van het alarm werkt.
Ik dacht ook aan de communicatie KeyFob-alarmsysteem ... maarrr ... las ook:
"Ik heb de startonderbreker die in de accubak zit een jaar geleden al gedemonteerd i.v.m met slechte solderingen en doorverbonden met AMR4956."
Anyway ... de Keyfob doet soms gek ... vlgs de deskundigen kan het niet, maar nieuw batterijtje en een paar maal alarm aan en uit wil vaak helpen.
Langer zonder het alarm vergroot - zo lijkt het - de kans op het optreden van ongemak.
Groeten MarcS
-
Edwin Koole
Heb inderdaad het alarm al jaren niet gebruikt
Net even met de handzender het alarm meerder malen alarm aan en uitgezet, helaas niet het gewenste resultaat.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat als de startonderbreker is verwijderd hij toch niet start of zit het hem dat in de ECU
Iemand ervaring met het by-passen/doorverbinden van de ECU, omdat ik het toch al jaren niet heb gebruikt maakt me het niet uit of hij er nog inzit of niet.
Edwin
Net even met de handzender het alarm meerder malen alarm aan en uitgezet, helaas niet het gewenste resultaat.
Wat ik niet zo goed begrijp is dat als de startonderbreker is verwijderd hij toch niet start of zit het hem dat in de ECU
Iemand ervaring met het by-passen/doorverbinden van de ECU, omdat ik het toch al jaren niet heb gebruikt maakt me het niet uit of hij er nog inzit of niet.
Edwin
- Erik Peters
De alarm-ecu regelt of er wordt gestart en of de solenoide op de inspuitpomp van stroom wordt voorzien. Als ik de verkeerde (Td5) handzender bij het contactslot houdt start mijn 300 Tdi ook niet en gaat er op het dashboard ook een lampje branden.
In hoeverre je 'eenvoudig' de alarmunit kunt verwijderen, weet ik niet. Tot nu toe heb ik geen serieuze problemen ondervonden met het originele alarm.
Ik heb wel een keer iets gelezen over een alarm-ecu die defect was geraakt doordat er vocht in was gekomen.
In de "Electrical library" (nummer: LRL 0126ENG) staat de werking van het alarm duidelijk beschreven (inclusief de diverse stekkers en 'vind'plaats).
Groet,
Erik.
In hoeverre je 'eenvoudig' de alarmunit kunt verwijderen, weet ik niet. Tot nu toe heb ik geen serieuze problemen ondervonden met het originele alarm.
Ik heb wel een keer iets gelezen over een alarm-ecu die defect was geraakt doordat er vocht in was gekomen.
In de "Electrical library" (nummer: LRL 0126ENG) staat de werking van het alarm duidelijk beschreven (inclusief de diverse stekkers en 'vind'plaats).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht