Groet Ron
LED Koplamp ervaring...? in Defender
Re: LED Koplamp ervaring...? in Defender
Peu schreef: er is ergens iets verwijderd want ik heb ergens gereageerd omdat iemand vroeg hoe het zal met die Trucklite....die dacht dat het een losse led was in een gewone koplamp of zoiets (volgens mij Marc)....nu lijkt het of ik in de ruimte lul.....
Je kan alleen zelf je eigen berichten verwijderen... Bij quoten haal ik wel eens niet ter zake doende stukken tekst weg om het wat overzichtelijker te maken, maar ik laat altijd datgene waarop ik reageer staan natuurlijk.
In mijn quote zie je ook gewoon die opmerking over losse lampjes en reflectoren staan, dat was ik dus, niet MarcS...
VeeTee schreef:Peu schreef:VeeTee schreef:Wat bedoel je met "werkt ook nog met een reflector"? Het is een complete unit, dus armatuur met vast ingebouwde led, zoals het hoort - led en armatuur moeten op elkaar afgestemd zijn. Bij alle goedgekeurde led koplampen zijn de units één geheel, dus niet met losse reflectoren en losse led lampen.
Jawel! De TL heeft de LeD achter het dwarsbalkje zitten en reflecteert dit op de weg, middels de ouderwetse reflector.
De JW Speaker heeft de LED achter een lens zitten die het lichtbeeld, direct, op de straat projecteert!
Ah, op die manier... Maar het is wel een onlosmakelijk geheel, op elkaar afgestemd en ontworpen - je kan het dus feitelijk niet beschouwen als een standaard reflector waar je losse (led) lampjes in (kan) zet(ten)...
Edit: zou Ron63 dan gelijk hebben... ?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Ik vind deze (foto 5) er wel goed uitzien. Met CE keur en veel meer lumen dan de Trucklite lookalike die deze meneer ook verkoopt. Setjes kosten "geen drol"..
Iemand ervaring met deze verkoper..?
Led koplampen Jeep/Defender
http://link.marktplaats.nl/m1189919166? ... ios_tablet
Iemand ervaring met deze verkoper..?
Led koplampen Jeep/Defender
http://link.marktplaats.nl/m1189919166? ... ios_tablet
Failing to prepare is preparing to fail!
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er geen E-keur op zit... en CE is heel wat anders dan E-keur...
Kort samengevat: met E keur mag ie op de auto, CE keur zegt alleen dat het product voldoet aan de EU eisen van veiligheid, mileu, etc. en daarom in de EU verhandeld mag worden. CE keur zegt dus niks over toegelaten of goedgekeurd voor gebruik op de (openbare) weg...
Edit: je vervalt trouwens in herhaling... Ik zie net dat je precies diezelfde vraag al eerder in dit topic hebt gesteld - ik dus ook al een antwoord van eenzelfde strekking heb gegeven... Ron63 had dus gelijk, en ik had me de moeite kunnen besparen
VERLICHTING
E-keur (verlichting)
Kort samengevat: Wanneer een product een "E" keurmerk heeft, betekent dit dat dit product goedgekeurd is - ergens in de EU - in overeenstemming met de Europese regelgeving om op een voortuig te voeren.
Verlichting met E-keurmerk mag je dus gebruiken op de openbare weg. Echter is het wel zo dat wanneer je bijvoorbeeld een ledbalk (verstraler) met E keurmerk (bijvoorbeeld PIAA RF8), je deze alleen mag voeren buiten de bebouwde kom. Je mag namelijk je gewone grootlicht ook niet voeren binnen de bebouwde kom.
Heb je een verstraler zonder e-keurmerk (bijvoorbeeld een Rigid Industries E-Series 40”), dan mag deze wel op je auto zitten, mits deze met een aparte schakelaar geschakeld zit om het aan te doen. Je mag deze ledbalk dus niet schakelen via de schakelaar van je gewone grootlicht. Ook mag je een niet e-gekeurde ledbalk niet aan doen als je je op de openbare weg bevindt. Deze mag je alleen gebruiken als je je niet op de openbare weg bevindt. In de volksmond wordt dit ook wel “Offroad use only” genoemd.
CE-keur
De Europese Unie heeft diverse richtlijnen opgesteld, ook voor consumentenproducten. Deze richtlijnen moeten door de lidstaten worden opgenomen in de nationale wetgeving. Producten die aan deze EU richtlijn voldoen, zijn voorzien van het CE-markering.
De betekenis van het CE-markering: “Dit product voldoet aan de wet”. Voor de producten waarvoor een EU richtlijn volgens de “nieuwe aanpak” bestaat, geldt de verplichting van de CE-markering. Met de CE-markering geeft de producent aan dat het product voldoet aan de eisen van veiligheid, gezondheid, milieu en consumentenbescherming, zoals gesteld in de van toepassing zijnde EU richtlijnen. Producten zonder CE-markering mogen niet worden verhandeld op de Europese markt, ook al voldoen ze aan de eisen. Ook producten die buiten de EU zijn gemaakt, moeten voorzien zijn van een CE-markering alvorens ze worden toegelaten tot de Europese markt. Eigenlijk is de CE-markering een soort paspoort om toegelaten te worden tot de markt.
bron: verstralershop.nl
Kort samengevat: met E keur mag ie op de auto, CE keur zegt alleen dat het product voldoet aan de EU eisen van veiligheid, mileu, etc. en daarom in de EU verhandeld mag worden. CE keur zegt dus niks over toegelaten of goedgekeurd voor gebruik op de (openbare) weg...
Edit: je vervalt trouwens in herhaling... Ik zie net dat je precies diezelfde vraag al eerder in dit topic hebt gesteld - ik dus ook al een antwoord van eenzelfde strekking heb gegeven... Ron63 had dus gelijk, en ik had me de moeite kunnen besparen
Laatst gewijzigd door VeeTee op 06 Sep 2017, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
Lampen zien er idd prima uit!
Hou er wel rekening mee dat deze lampen mogelijk niet door de apk komen. Normaal zit er verschil in lichtbeeld bij LHD of RHD koplampen, maar de meeste "goedkope" ledlampen zijn universeel en voldoen daardoor soms niet aan de apk eisen. Eens per jaar je lampen wisselen voor de originele is een klein klusje, maar houd er rekening mee.
Hou er wel rekening mee dat deze lampen mogelijk niet door de apk komen. Normaal zit er verschil in lichtbeeld bij LHD of RHD koplampen, maar de meeste "goedkope" ledlampen zijn universeel en voldoen daardoor soms niet aan de apk eisen. Eens per jaar je lampen wisselen voor de originele is een klein klusje, maar houd er rekening mee.
tsss...VeeTee schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er geen E-keur op zit... en CE is heel wat anders dan E-keur...VE
Dit is een hele andere koplamp hoor. Alleen op CE heb je inderdaad gelijk...is geen E-keur..
Volgens mij heb ik dat op de huidige heldere koplampen ook niet en gaat fluitend door de APK
Failing to prepare is preparing to fail!
Heren,
Ik heb op mijn Land Rover Xenon verlichting zitten, type H4-Bi 6000K M-tech Xenon lamp. Het lampje zelf kost niet veel en ik denk ook wel dat daar het probleem zit, want ik ervaar dat veel mede-weggebruikers erg veel last hebben van mijn lampen. Ik kan ze niet afstellen en ik zie veel mensen naar me seinen omdat ze (vermoedelijk) denken dat ik met groot licht aan rij. Ik zie het ook dat mensen hun achteruitkijkspiegel afstellen als ik dicht achter ze rij en verlicht de hele binnenkant van hun auto
wat zijn jullie ervaringen met jullie verlichting? Herkennen jullie de 'klachten'? Ik zie sommige van jullie goede ervaringen hebben met de Truck-Lite 7" 2nd gen LED headlights, misschien is dat dan wel een overweging waard om erin te zetten.
Hoor het graag!
Ik heb op mijn Land Rover Xenon verlichting zitten, type H4-Bi 6000K M-tech Xenon lamp. Het lampje zelf kost niet veel en ik denk ook wel dat daar het probleem zit, want ik ervaar dat veel mede-weggebruikers erg veel last hebben van mijn lampen. Ik kan ze niet afstellen en ik zie veel mensen naar me seinen omdat ze (vermoedelijk) denken dat ik met groot licht aan rij. Ik zie het ook dat mensen hun achteruitkijkspiegel afstellen als ik dicht achter ze rij en verlicht de hele binnenkant van hun auto
Hoor het graag!
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.
NcGroen schreef:Ik kan ze niet afstellen ...
Waarom niet?
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:NcGroen schreef:Ik kan ze niet afstellen ...
Waarom niet?
Wellicht omdat de combinatie van de Xenon-lamp + reflector/lamp-glas niet goed werkt ?
Zet de auto eens in het donker voor een egale wand en kijk naar het lichtbeeld.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:VeeTee schreef:NcGroen schreef:Ik kan ze niet afstellen ...
Waarom niet?
Wellicht omdat de combinatie van de Xenon-lamp + reflector/lamp-glas niet goed werkt ?
Zet de auto eens in het donker voor een egale wand en kijk naar het lichtbeeld.
Groeten MarcS
Dan is het een kwestie van paar woorden vergeten: "kan ze niet goed genoeg afstellen"... Met de stelschroeven kun je de lamp naar beneden stellen, maar als dat niet ver genoeg gaat, is blijkbaar inderdaad de combinatie lamp/reflector niet geschikt.
Ik heb (ouwe zeur
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <