VeeTee schreef:Hoewel ik
in april nog aangaf heel tevreden te zijn met de combinatie Crystal Clear Headlights + Philips Exteme Vision lampjes, ben ik kort geleden - nadat de Philips lampen weer stuk gingen, ze gaan toch sneller stuk dan normale - toch overstag gegaan voor een goed merk LED units: TruckLite 2nd Generation. Bevalt prima, mooi helder en egaal lichtbeeld, toch stukken beter dan mijn oude combi. Wel wat prijziger natuurlijk, maar ja, dan heb je ook wat...

Tja, die Extreme Vision lampjes geven zoveel licht dankzij een limiet-configuratie, dwz het lampje heeft iets minder reserves. Met een "Zweedse lichtversterker" komt de volle dynamo-spanning bij het lampje, en dat zou wel eens een tikje teveel kunnen zijn ... en onder overspanning worden gloeilampjes flitslampjes.
Anyway, de TruckLite 2nd Generation ziet er (op de foto) prima uit. Je zegt dat het licht mooi helder en egaal is ... maar wat is de kleur ?
De ouder wordende mens heeft liever een iets minder "helder" (= blauwig) en dus wat warmer - geler licht, dat is rustiger aan de ogen.
Groeten MarcS