LED Koplamp ervaring...? in Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: LED Koplamp ervaring...? in Defender

Berichtdoor VeeTee » 20 Apr 2017, 20:06

Landmarcs schreef:Over een Renault 35 kan ik weinig zeggen, die heeft bij mijn weten nooit bestaan (een 15+20, 16+19, 17+18, 5+30 of 10+25 ... dat kan wel, maar 't geeft eerder een botsing als iets moois - met de 16 en de 19 heb ik wel ervaring, maar dan één voor één).

Ed heeft zijn huiswerk goed gedaan, de Renault 35CV was een van de eerste modellen, uit 1906.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Renault
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2017, 22:11

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Over een Renault 35 kan ik weinig zeggen, die heeft bij mijn weten nooit bestaan (een 15+20, 16+19, 17+18, 5+30 of 10+25 ... dat kan wel, maar 't geeft eerder een botsing als iets moois - met de 16 en de 19 heb ik wel ervaring, maar dan één voor één).

Ed heeft zijn huiswerk goed gedaan, de Renault 35CV was een van de eerste modellen, uit 1906.

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Renault

Ohh 1906, da's voor mijn tijd :ugeek:

Maar goed, ik vond die 35CV nog niet zo gauw, maar wel de Renault R35.

En deze R35 behoorde tot de favorieten van de jonge De Gaulle.

Afbeelding

Maarrrr ... met koplampen heeft het weinig van doen.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2017, 22:43

Landmarcs schreef:Maarrrr ... met koplampen heeft het weinig van doen.

Groeten MarcS

Nou Marc, je kunt me veel vertellen maar je gaat me niet wijsmaken dat jij begin vorige eeuw niet met je fietsje naar school ging met voorop een trotse carbid lamp :lol: :lol: :lol: :lol:

On topic: in plaats van steeds maar meer licht op de wagen te bouwen kunnen mensen ook overwegen om hun rijstijl aan te passen.......... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 21 Apr 2017, 00:05

Edward schreef:On topic: in plaats van steeds maar meer licht op de wagen te bouwen kunnen mensen ook overwegen om hun rijstijl aan te passen.......... :shock: :shock:
....net als jij overdag doet... :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Peu op 21 Apr 2017, 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Apr 2017, 00:12

Edward schreef:Heb net een paar koplampen besteld voor m'n LaRo met Duplo lampen erin :lol: :lol:

Twee weken geleden nieuwe (Hella) duplo koplampen in een trekker gezet. H4-koplampen waren ook leverbaar, maar het moest origineel.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Apr 2017, 09:53

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Maarrrr ... met koplampen heeft het weinig van doen.

Nou Marc, je kunt me veel vertellen maar je gaat me niet wijsmaken dat jij begin vorige eeuw niet met je fietsje naar school ging met voorop een trotse carbid lamp :lol: :lol:

On topic: in plaats van steeds maar meer licht op de wagen te bouwen kunnen mensen ook overwegen om hun rijstijl aan te passen.......... :shock: :shock:

Qua fietsen:
Jammergenoeg heb ik nooit een goede carbid-lamp kunnen vinden (ik kende de verhalen van mijn opa - maar die was van nog een eeuw eerder).
Ik heb wel met een olielamp voor- en achterop rondgefietst (maar handig was dat niet).
Dus tegenwoordig toch maar een LED-lantaarntje voorop, en een verbeterde rode reflector + LED-lichtjes achter.
Waarmee we toch weer on topic komen ....

Meer licht is leuk, maar het is ook een heilloze wapenwedloop, meer licht maakt ook dat het nog donkerder is daar waar je geen licht hebt ...
Je rijdt dan wel in een prachtig verlichte cocon en dat lijkt geweldig veilig, de echte gevaren komen uit het donker (denk maar aan een fietser of een ree of zwijn).
En (veel) meer licht ook nog eens asociaal, want al die anderen zonder worden verblind ... ook als de lampen 100% goed zijn afgesteld en er geen regen is etc. dan geeft zo'n plas licht op de weg in de ogen van een tegenligger al een verblindings-effect.

Groeten MarcS

dyngo

Berichtdoor dyngo » 21 Apr 2017, 21:59

Vooral als je naast je Range Rovers ook nog een Triumph Spitfire hebt ..
Deze lage auto's zijn tegenwoordig bij donker niet meer te rijden.
Zeker niet op de gatenbrij 4x4 proefbanen in België waar geen enkel licht stabiel is.
Bij nacht rij ik nog enkel lekker hoge Range Rovers, zie je nog wat.

miloman

Berichtdoor miloman » 22 Apr 2017, 11:00

ernsts schreef:Sinds oktober 2015 heb ik de JW speaker 8700 EVO II met DRL op de Defender zitten.

Idioot duur, zelfs met een soort van groepsbuy. Maar afgezien daarvan ben ik er erg tevreden mee. Veel meer licht dan de oude halogeenlampen, mooi evenwichtig verdeeld ook. Kleur is prima, niet dat lelijke Xenon-blauw, en minder geel dan halogeen.

Ik probeer foto's toe te voegen, maar krijg steeds een foutmelding "Mislukt om geüploade bestand te verplaatsen." Wil je foto-tje zien, stuur dan een PB met je mailadres.

Groet,
Ernst

Ben wel benieuwd of dit ook zo in m'n defender 110 uit 1985 past?
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Apr 2017, 12:04

miloman schreef:
ernsts schreef:Sinds oktober 2015 heb ik de JW speaker 8700 EVO II met DRL op de Defender zitten.

Idioot duur, zelfs met een soort van groepsbuy. Maar afgezien daarvan ben ik er erg tevreden mee. Veel meer licht dan de oude halogeenlampen, mooi evenwichtig verdeeld ook. Kleur is prima, niet dat lelijke Xenon-blauw, en minder geel dan halogeen.

Ik probeer foto's toe te voegen, maar krijg steeds een foutmelding "Mislukt om geüploade bestand te verplaatsen." Wil je foto-tje zien, stuur dan een PB met je mailadres.

Groet,
Ernst

Ben wel benieuwd of dit ook zo in m'n defender 110 uit 1985 past?

Het past vast en zeker (dwz fysiek, mij lijkt het niet direct passend bij het voertuig).
En ... een Defender uit 1985 is natuurlijk eigenlijk een one-ten (ofwel een "Defenderoïde").

Overigens, mijn "oude" ogen vinden halogeen beslist niet te geel, een tikje geel licht is rustiger aan je ogen.

Groeten MarcS

PS Je mag "Defenderoïde" lezen als Defender-o-iede (oïde = een erop gelijkende), maar je mag het ook lezen als Defender-o.i.d. (= of iets dergelijks), grappig genoeg komt het potjes-latijn 100% overeen met het alledaagse Nederlands.

miloman

Berichtdoor miloman » 22 Apr 2017, 23:28

Heb nu een zwarte grille dus dacht dat die zwarte versie dan ook best mooi stond. Maar zie ook dat ze wel erg prijzig zijn inderdaad (bijna 400 per stuk). Dus ga op zoek naar andere lampen om onze boswegen hier 's avonds aan te lichten.
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404

Terug naar “Techniek”