kan iemand mij op weg helpen met het vinden van een revisieset? pakkingen/rubbertjes etc heb mijn pomp uit elkaar deze zat vol roestdrab binnenkort ultrasoon reinigen en dan t liefst weer nieuwe verse rubbertjes erin..
brandstofleidingen ga ik van voor tot achter vervangen voor koper.. maar ik twijfel nog wat ik ga doen met de tank, goed ontroesten of een aluminium tank laten lassen door een goede kennis.. hoor graag meerdere meningen van anderen! gr Jan
externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
... so the pump is a Facet 476087, the original Land Rover Part Number is PRC3901, now you could overhaul it if you wish, the filter is 90606262 which incidentally would cost you about €20, the rubber seal is 606261 which are the only 2 serviceable items or you could buy a new pump for under €30 from the usual suspects.
I know what I would do
Rob
I know what I would do
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
RobStewart schreef:... so the pump is a Facet 476087, the original Land Rover Part Number is PRC3901, now you could overhaul it if you wish, the filter is 90606262 which incidentally would cost you about €20, the rubber seal is 606261 which are the only 2 serviceable items or you could buy a new pump for under €30 from the usual suspects.
I know what I would do![]()
Rob
thanks Rob! ik denk dat ik steeds meer dingen tegenkom op mijn auto die niet origineel zijn
zou ik beter af zijn zo'n PRC3901 te kopen voor 30 eu of toch deze weer in elkaar zetten? de rubbers zijn niet erg droog alleen er zit een soort pakking in van kurk deze is wel gescheurd..

Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
@ rob, ik wil mijn brandstofleiding vervangen voor koper/cunifer leiding maar welke dikte zou ik moeten kiezen?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
... so the fuel pump you have there is an SU High Pressure Unit probably AUF214EN, so definitely not original.
The best people to talk to and who still manufacture these are Burlen Fuel Systems (http://sucarb.co.uk/?___store=su) I have used them many times.
Rob
The best people to talk to and who still manufacture these are Burlen Fuel Systems (http://sucarb.co.uk/?___store=su) I have used them many times.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
Zo'n nieuwe SU pomp is wel duur € 167,50, dan is origineel dus voordeliger. En voor onderdelen voor de oude moet je misschien hier eens kijken.Stage-one schreef:zou ik beter af zijn zo'n PRC3901 te kopen voor 30 eu of toch deze weer in elkaar zetten? de rubbers zijn niet erg droog alleen er zit een soort pakking in van kurk deze is wel gescheurd..
En ten aanzien van de brandstofleidingen zou ik de inwendige diameter net zo groot of iets groter kiezen dan origineel.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
RobStewart schreef:... so the fuel pump you have there is an SU High Pressure Unit probably AUF214EN, so definitely not original.
The best people to talk to and who still manufacture these are Burlen Fuel Systems (http://sucarb.co.uk/?___store=su) I have used them many times.
Rob
Wat ik mij afvroeg komt er niet teveel druk op de carbs of maakt dit niet zoveel uit? De pomp werkt verder goed en stopt wanneer er "genoeg" druk op staat.
Re: externe brandstofpomp revisieset? stage-one v8
De originele facet pomp van Range Rover (vast dezelfde) geeft heel weinig problemen.
Ook na 40 jaar en flink roestig blijven ze gewoon hun werk doen.
Nu twee van mijn Range Rovers op 'LPG only' rijden heeft zo'n pomp zijn weg gevonden in mijn 2,5 liter Triumph Courier.
Ze leveren voldoende druk voor onze Strohmberg of SU carbs.
Kortom: die 30 euro lijkt me goed besteed ..
Ook na 40 jaar en flink roestig blijven ze gewoon hun werk doen.
Nu twee van mijn Range Rovers op 'LPG only' rijden heeft zo'n pomp zijn weg gevonden in mijn 2,5 liter Triumph Courier.
Ze leveren voldoende druk voor onze Strohmberg of SU carbs.
Kortom: die 30 euro lijkt me goed besteed ..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten