Waterrover schreef:Gelukkig heb ik mijn T-Max compressor die met ongeveer 20 seconden de band oppompt naar snelwegdruk, wordt niet warm (ik dus ook niet) en geen pauzes. M.i. is de fietspomp alleen maar geschikt voor...juist de fiets, of je moet van een work-out houden. Als je een dergelijke pomp gebruikt zullen er vast lieden meewarig het hoofd schudden bij het aanzicht, en de defibrillator vast klaarzetten
Als ik vaak genoeg mijn banden met de fietspomp oppomp heb ik geen defibrillator (meer) nodig -- het publiek misschien juist wel.
Het was evenwel meer een klein testje ... juist omdat die pomp fietsbanden zo efficiënt oppompt dat je niet snapt waarom dat vroeger zo'n "k"-klus was. Gewoonlijk rijd ik gewoon even langs de benzine-pomp waar de lucht nog gratis is (overigens haalt de pomp aldaar de snelwegdruk beslist niet in 20 seconden).
't Is zelfs nog erger: heel vaak gaat "gratis lucht" niet verder als 4 Atm, voor mijn fiets wil ik 5 tot 6 (en de LandRover zou zwaar beladen ook tot 4,5 moeten hebben). O ja, ik heb met het oog op het gemakzuchtig en goed gecontroleerd oppompen binnenbanden met Schrader ventielen voor de fiets gekozen.
Groeten MarcS