Forum leden
Heb bij mijn defender td5 sluiting in het rechter voorspatbord.
Als ik het stadslicht aanzet gaat ook het dimlicht zwak branden. Als ik nu de stekker in het rechterspatbord van het ? Koelelement aftrek dat gemonteerd zit op de flens van de buitenkant en bovenkant van het spatbord ongeveer boven het rechter wiel is het probleem opgelost.
Wie weet waar dit ding voor is en wat het regeld ?
Gr tonny
electrice sluiting ? defender td5
-
laro en hd driver
Re: electrice sluiting ? defender td5
Slechte massa in/ bij het spatbord of er staat vocht in een lampfitting aan die kant.
Er wordt niks geregeld door iets of iemand.
Groet Jan
Er wordt niks geregeld door iets of iemand.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Landmarcs
Re: electrische (ont)sluiting ? Defender td5
Het "koelelement" komt mij ook niet bekend voor.*
Een zwakke massa daarentegen is een bekend fenomeen.
- * misschien helpt een fotootje om het raadsel te verklaren
Groeten MarcS
Tonny , is er misschien een Xenon verlichting ingebouwd ? Zit er links ook zo'n ''koelelement '' ? Lopen er draden van het ''koelelement'' naar de koplamp ? Staat er ook een merk of andere tekst op ?Vr gr Henk B.
-
laro en hd driver
Heb het gevonden.
Dit hoort zo te zijn en is zo ontworpen dat als de auto niet op contact staat maar de stadsverlichting aan is ook de koplampen zachtjes mee branden.
Heb de auto van de grond af opgebouwd td5 aandrijf lijn compleet in een serrie 3 en kon me niet indenken dat het een massa probleem kon zijn.
Door het partnummer wat er op stond in te geven kwam ik op engelse forums terecht met de problemen hierover.
Echter in de donor auto waarmee ik 6 jaar gereden had gebeurde dit niet , waarschijnlijk was daar door slechte massa van de risistor XBL10003 dit verschijnsel niet aanwezig
Maar toch bedankt voor het mee denken
Tonny
Dit hoort zo te zijn en is zo ontworpen dat als de auto niet op contact staat maar de stadsverlichting aan is ook de koplampen zachtjes mee branden.
Heb de auto van de grond af opgebouwd td5 aandrijf lijn compleet in een serrie 3 en kon me niet indenken dat het een massa probleem kon zijn.
Door het partnummer wat er op stond in te geven kwam ik op engelse forums terecht met de problemen hierover.
Echter in de donor auto waarmee ik 6 jaar gereden had gebeurde dit niet , waarschijnlijk was daar door slechte massa van de risistor XBL10003 dit verschijnsel niet aanwezig
Maar toch bedankt voor het mee denken
Tonny
Is dat origineel af fabriek? Heb er nog nooit van gehoord. De mijne doet het in elk geval niet
Maar mooi dat je het gevonden hebt. Loop je geen spoken meer te jagen.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
-
Landmarcs
JanTD5 schreef:Is dat origineel af fabriek? Heb er nog nooit van gehoord. De mijne doet het in elk geval niet![]()
Ik zag al wel eens iets obscuurs langskomen mbt een in het moederland in het verleden gebruikelijke eigenaardige licht-schakeling.
Daar zal hier dan wel sprake van zijn.
Groeten MarcS
Dat is de dim-dip schakeling, alleen in gebruik in de UK. Maar hij hoort anders te werken: Met contact uit en lichtschakelaar (korte) 1ste klik, alleen stadslicht aan. Contact aan, dan koplampen verzwakt er bij aan. Dan lichtschakelaar op 2de klik, dan koplampen vol aan (dimlicht).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <