fmulder schreef:Oh ik ben vergeten te vermelden dat de EGR klep al vervangen is, het euvel was daarna nog aanwezig. Toen weer terug en weer aanrommelen en zoeken, het ging daarna eventjes goed, maar volgens de garage omdat alle waarden op 0 gezet waren? En de computer zelflerend zou zijn en het euvel dus daarom zachtjes weer terug kon komen.
Maar de EGR geeft inderdaad precies die problemen, maar vervangen heeft geen zin gehad.Landmarcs schreef:fmulder schreef:....
Als ik dus voor een stoplicht sta en het geluid is aanwezig, dan rij ik weg en voel ik weerstand, ineens is het weer voorbij, geluid weg en power weer volledig terug.
....
Bij de garage zegt men dat de retourlucht naar de motor het geluid geeft?
....
Het klinkt, dwz je beschrijving klinkt, als een EGR die soms wel en soms niet goed sluit.
Vermogensverlies en een raar "hol" geluid zijn kenmerkende klachten.
Bij het uitlezen hoeft er niet veel aan "fouten" te zijn opgeslagen.
Als je nog garantie hebt moet je aansturen op het vervangen van de EGR, dat is een klusje van nix, en zeker niet iets van een dag bij de dealer.
Gezien de opmerking over de "retourlucht" weten ze eigenlijk ook al waar het probleem zit ... een EGR die niet goed werkt.
Groeten MarcS
Dan zou ik het zoeken in de aansturing van de EGR, en dus in de eerste plaats de sensoren en/of de "tuning".
Wat betreft dat laatste: Vaak is het onduidelijk wat ze in de "black-box" (die de ECU voor de meesten van ons is) precies hebben "verzet".
Groeten MarcS