Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
stuur even een berichtje ik heb een nanocom 1 vrij van serie nummers.
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
trix G4 schreef:bel eens met Pieter van den Berg van BERWIN 4X4 in ZEIST
Heeft nanocom en andere apparatuur om uit te lezen en ecu in te lezen
Is ook bezig met tuning
Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus
Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
trix G4 schreef:
Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus
Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt
Denk dat er geen bedrijf is die in wil staan voor de file van een ander. Als er iets mis is (en die kans is groot) dan wordt het altijd wijzen wie het gedaan heeft. Kan een monteur/bedrijf alleen maar de verliezer in zijn.
Overigens over dat "speciale"....... Bij elke tuner wordt de standaard software gedownload, bekeken en vervolgens aangepast naar de tuning waarden. Speciaal op jouw auto........
Nog nooit anders meegemaakt..........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
Edward schreef:trix G4 schreef:Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus
Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt
Denk dat er geen bedrijf is die in wil staan voor de file van een ander. Als er iets mis is (en die kans is groot) dan wordt het altijd wijzen wie het gedaan heeft. Kan een monteur/bedrijf alleen maar de verliezer in zijn.
Overigens over dat "speciale"....... Bij elke tuner wordt de standaard software gedownload, bekeken en vervolgens aangepast naar de tuning waarden. Speciaal op jouw auto........
Nog nooit anders meegemaakt..........![]()
Nier iedere monteur/garagist is even "streng". D'r zijn er echt wel die met andermans spul willen werken.
Alleen is het dan natuurlijk wel zo dat je in geval van gedoe niet terug kan vallen op "garantie".
Verder heb ik een zekere twijfel bij de "speciale" tuning, dwz bij de waarde daarvan (bij normaal gebruik). Het is natuurlijk een leuk (verkoop)verhaal maar ... enerzijds zijn de verschillen tussen de verschillende identieke motoren niet zo groot (dwz de een of de ander loopt wellicht iets anders, maar is dat een "weg te tunen" verschil?), en verder benut je in het dagelijks gebruik maar zelden het laatste beetje, en als het daarop aan komt dan zijn de omstandigheden zo divers dat een optimalisatie/maximalisatie op één dag niet per sé onder andere omstandigheden ook het max levert.
Als ik de berichten lees dan is het meest een mix van een efficiëntere intercooler, iets meer turbo-druk en een lichte tuning die de beste alledaagse resultaten geeft (en denkelijk ook de grootste duurzaamheid).
Groeten MarcS
Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?
Landmarcs schreef:
Verder heb ik een zekere twijfel bij de "speciale" tuning, dwz bij de waarde daarvan (bij normaal gebruik). Het is natuurlijk een leuk (verkoop)verhaal maar ... enerzijds zijn de verschillen tussen de verschillende identieke motoren niet zo groot (dwz de een of de ander loopt wellicht iets anders, maar is dat een "weg te tunen" verschil?), en verder benut je in het dagelijks gebruik maar zelden het laatste beetje, en als het daarop aan komt dan zijn de omstandigheden zo divers dat een optimalisatie/maximalisatie op één dag niet per sé onder andere omstandigheden ook het max levert.
Als ik de berichten lees dan is het meest een mix van een efficiëntere intercooler, iets meer turbo-druk en een lichte tuning die de beste alledaagse resultaten geeft (en denkelijk ook de grootste duurzaamheid).
Groeten MarcS
Precies!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten