Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
oudijzer
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 Feb 2016, 16:25

Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Berichtdoor oudijzer » 21 Mar 2017, 21:12

stuur even een berichtje ik heb een nanocom 1 vrij van serie nummers.

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Berichtdoor trix G4 » 23 Mar 2017, 07:47

trix G4 schreef:bel eens met Pieter van den Berg van BERWIN 4X4 in ZEIST
Heeft nanocom en andere apparatuur om uit te lezen en ecu in te lezen
Is ook bezig met tuning




Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus

Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt ;)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Berichtdoor Edward » 23 Mar 2017, 09:33

trix G4 schreef:


Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus

Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt ;)



Denk dat er geen bedrijf is die in wil staan voor de file van een ander. Als er iets mis is (en die kans is groot) dan wordt het altijd wijzen wie het gedaan heeft. Kan een monteur/bedrijf alleen maar de verliezer in zijn.

Overigens over dat "speciale"....... Bij elke tuner wordt de standaard software gedownload, bekeken en vervolgens aangepast naar de tuning waarden. Speciaal op jouw auto........

Nog nooit anders meegemaakt.......... :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Berichtdoor Landmarcs » 23 Mar 2017, 10:08

Edward schreef:
trix G4 schreef:Ik wil ook niet zeggen dat HIJ je tuning doet, maar hij heeft alle apparatuur om in te lezen (ook nanocom)
Hij kan dus zo JOUW file in de ecu zetten, alleen het inlezen dus

Maar goed: zelf eentje kopen lijkt me dan beter voor je als je er geen vertrouwen in hebt ;)

Denk dat er geen bedrijf is die in wil staan voor de file van een ander. Als er iets mis is (en die kans is groot) dan wordt het altijd wijzen wie het gedaan heeft. Kan een monteur/bedrijf alleen maar de verliezer in zijn.

Overigens over dat "speciale"....... Bij elke tuner wordt de standaard software gedownload, bekeken en vervolgens aangepast naar de tuning waarden. Speciaal op jouw auto........

Nog nooit anders meegemaakt.......... :shock: :shock:

Nier iedere monteur/garagist is even "streng". D'r zijn er echt wel die met andermans spul willen werken.
Alleen is het dan natuurlijk wel zo dat je in geval van gedoe niet terug kan vallen op "garantie".

Verder heb ik een zekere twijfel bij de "speciale" tuning, dwz bij de waarde daarvan (bij normaal gebruik). Het is natuurlijk een leuk (verkoop)verhaal maar ... enerzijds zijn de verschillen tussen de verschillende identieke motoren niet zo groot (dwz de een of de ander loopt wellicht iets anders, maar is dat een "weg te tunen" verschil?), en verder benut je in het dagelijks gebruik maar zelden het laatste beetje, en als het daarop aan komt dan zijn de omstandigheden zo divers dat een optimalisatie/maximalisatie op één dag niet per sé onder andere omstandigheden ook het max levert.
Als ik de berichten lees dan is het meest een mix van een efficiëntere intercooler, iets meer turbo-druk en een lichte tuning die de beste alledaagse resultaten geeft (en denkelijk ook de grootste duurzaamheid).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Iemand met een Nanocom regio Utrecht?

Berichtdoor Edward » 23 Mar 2017, 17:45

Landmarcs schreef:
Verder heb ik een zekere twijfel bij de "speciale" tuning, dwz bij de waarde daarvan (bij normaal gebruik). Het is natuurlijk een leuk (verkoop)verhaal maar ... enerzijds zijn de verschillen tussen de verschillende identieke motoren niet zo groot (dwz de een of de ander loopt wellicht iets anders, maar is dat een "weg te tunen" verschil?), en verder benut je in het dagelijks gebruik maar zelden het laatste beetje, en als het daarop aan komt dan zijn de omstandigheden zo divers dat een optimalisatie/maximalisatie op één dag niet per sé onder andere omstandigheden ook het max levert.
Als ik de berichten lees dan is het meest een mix van een efficiëntere intercooler, iets meer turbo-druk en een lichte tuning die de beste alledaagse resultaten geeft (en denkelijk ook de grootste duurzaamheid).

Groeten MarcS


Precies!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten