Trekhaak Discovery 3
-
Ronald Damsma
Trekhaak Discovery 3
Tot mijn grote schrik kwam ik er achter dat er er veel ruimte in de ophanging van de "los te koppelen" trekhaak zit mag deze losse kop vast lassen.
Re: Trekhaak Discovery 3
Als je dan toch de trekhaak vast wilt maken, waarom dan niet gelijk even een vaste trekhaak er onder schroeven in plaats van vast lassen?
vraag is namelijk of je het helemaal goed gelast krijgt omdat veel van die materialen ook flink behandeld zijn tegen roest. en de vraag is of je het stevig genoeg vast gelast krijgt omdat duidelijk speling op zit.
vraag is namelijk of je het helemaal goed gelast krijgt omdat veel van die materialen ook flink behandeld zijn tegen roest. en de vraag is of je het stevig genoeg vast gelast krijgt omdat duidelijk speling op zit.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Landmarcs
Dag Ronald,
Als je de trekhaak vastlast dan vermoed ik dat de trekhaak - in ieder geval in theorie - niet meer aan de type-goedkeuring voldoet.
Kan je niet kijken waar de speling zit en of daar niet iets aan te doen is.
Groeten MarcS
Als je de trekhaak vastlast dan vermoed ik dat de trekhaak - in ieder geval in theorie - niet meer aan de type-goedkeuring voldoet.
Kan je niet kijken waar de speling zit en of daar niet iets aan te doen is.
Groeten MarcS
Bij een D3 waar de trekhaak flink gebruikt wordt zit meestal een vaste trekhaak gemonteerd. De afneembare is niet veel soeps.
Lassen aan een trekhaak is verval typoegoedkeuring! Sta eerlijk versteld van het feit dat PietG zoiets überhaupt voor durft te stellen.
Vervangen is de enige optie ......
Lassen aan een trekhaak is verval typoegoedkeuring! Sta eerlijk versteld van het feit dat PietG zoiets überhaupt voor durft te stellen.
Vervangen is de enige optie ......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Ronald Damsma
Heren bedankt voor het advies, ik ga maar opzoek naar een vaste trekhaak denk ik.
Groet Ronald
Groet Ronald
- RobStewart
Ronald Damsma schreef:Heren bedankt voor het advies, ik ga maar opzoek naar een vaste trekhaak denk ik.
... DO NOT USE THE TREKHAAK
Now without your chassis number I cannot look to see if the Recall has been performed but it is a known problem and Land Rover will either replace it, replace it with a fixed tow-bar or in the extreme case replace the rear cross member all free of charge.
You'll need to take your existing quick release tow bar with you to the dealer.
Here's the details : http://lrch.nl/node/1552
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Ah, weer wat geleerd!
Dat ze klote waren wist ik, dat er een terugroepactie opzat niet.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Ah, weer wat geleerd!
Kennelijk heeft LandRover ook wat geleerd.
Als je duur klote-spul verkoopt dan kan je beter zo nu en dan ook een terugroep-actie organiseren.
En het is dan heel doortrapt daar niet teveel ruchtbaarheid aan te geven.
Groeten MarcS
PS Voor de Puma is/was er een modificatie voor de "koude landen". niet voor Nederland dus ... alsof je vanuit Nederland niet naar een koud land kan rijden (en nog doller, alsof het in het gematigde deel van iets continentaler W-Europa niet bij tijd en wijle heel koud kan zijn.
De dealer wilde de modificatie graag leveren, wilde zelfs vragen om een garantie/coulance regeling ... maar kreeg daarop een afwijzing. Vreemd genoeg gaf LandRoverNL in tweede instantie, op mijn brief met toelichting wel thuis. Ik blij ... maar ik zou als dealer niet erg blij zijn, ze hadden voor hetzelfde geld, en beter voor de good-will, direct uit "coulance" ja kunnen zeggen. (Kennelijk verloopt het wel vaker zo, de dealer suggereerde mij toch maar te schrijven, ook al hadden zij nul op rekest gekregen.
Heeft gewoon op de LRCH site gestaan, vaak krijgen klanten ook een oproep. De helft gooit de brief weg onder het mom van het zal wel.
Groet Ron
http://www.lrch.nl/artikelen/major-land-rover-recall
Groet Ron
http://www.lrch.nl/artikelen/major-land-rover-recall
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
ik zou Robs oplossing kiezen..... wil je de nogal lompe vaste trekhaak niet, neem dan een nieuwe afneembare en fixeer deze met een metalen plaat, in engeland worden vaker plaatjes aangeboden is die trekhaak in de rear crossmember fixeren
gone