Landmarcs schreef:PS Laat ik nou altijd gedacht hebben dat de Defender een klein beetje uitspoor hoorde te hebben (net als een voorwiel aangedreven auto gewoonlijk uitspoor heeft)
Dat heb jij wel goed gedacht, 1-2 mm uitspoor hoort het te zijn:
En ik tracht altijd rond 1 mm uitspoor uit te komen met afstellen (bij veel meer uitspoor krijg je inderdaad dat de banden aan de binnenkant extra slijten).
Hiervoor heb ik twee ronde buisjes (kosten nihil) die in elkaar kunnen schuiven, die heel licht ovaal geslagen zijn zodat, wanneer je ze ten opzichte van elkaar verdraaid, de binnenste klem draait in de buiten pijp. Aan de achterkant de buis tussen de wielen, net onder de hockeysticks, uitschuiven tot tegen de banden of velgranden, klem draaien en vooraan op dezelfde afstand van de grond kijken of de buis er tussen past (indien niet, spoorstang indraaien) en zo ja hoeveel vrije ruimte over is (meer dan 1 mm, spoorstang uitdraaien).
Maar Floris heeft als timmerman natuurlijk wel een digitale afstandsmeter waarmee hij eenvoudig de afstand kan bepalen achter en voor tussen de wielen.
Groet,
Erik.
p.s. Zelfs in het werkplaatshandboek van de Td5 wordt aangegeven dat er iets uitspoor dient te zijn.