Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een Series III -88, diesel uit 1975.
Uit voorzorg heb ik alle vier de remcylinders en remschoenen met nieuwe vervangen.
Echter vanaf dat moment moet ik 1x pompen voordat ik in het pedaal remdruk heb.
We hebben het systeem luchtvrij gemaakt, en nogmaals, en daarna nog een keer! Zowel eerst van achter naar voren en andersom...
De afstel bouten voor de remschoenen hebben we zodanig afgesteld dat het wiel draait (op de krik) totdat het weerstand oplevert, dan 1x klik terug zodat het wiel weer vrij loopt. Toen hoorde ik dat de hoofd remcylinder ook ontlucht zou kunnen worden, maar dat is (volgens mij) niet het geval.
Gisteren ben ik toch nog maar een keer met de hoofd remcylinder bezig geweest. Kijken of de afstelling misschien iets zou doen.
Ik had tijdens het rijden direct remdruk...?!?, maar het bleef ook remmen, vooral bij het rechter achterwiel....
Bij dit rechter achterwiel paste alles in het begin ook zeer moeilijk. Met de slijptol heb ik van de remschoen (op het contact met de remcylinder) een paar mm. moeten weghalen anders ging het niet. De remtrommel paste er ook maar net overheen! Het terugdrukken van de zuiger in de cylinder gaat ook zeer moeizaam.
Wat kan het zijn?
Is dit een teken dat de hoofd remcylinder defect is?
Heb ik per ongeluk een cylinder op een verkeerd wiel gezet, RV > RA, of LA >RA?
Kan het zijn dat ik remcylinders- en schoenen heb voor een 11" trommel ipv van 10"?
Mijn kennis houdt hier op
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen
Groeten Pascal.