Kerstrit
Re: Kerstrit
Ik besef mij hierdoor dat ik nu plots een zondagdagje vrij heb,...kan ik mooi de LED H4 in gaan bouwen....wordt mooi warm weertje voor 
Failing to prepare is preparing to fail!
nadeel is wel dat je de schroeven moet gebruiken. blijft er niet meer inplakken van de vorst 
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Landmarcs schreef:marcenvon schreef:Ik ben de hele kerstrit vergeten bedenk ik me nu.....te laat....
"Kerstgedachte"
Zich bedenken = Terugkomen op een eerder idee/plan
Bedenken = Zich realiseren, overdenken, gedachten hebben, virtueel/mentaal construeren
Realiseren = Iets (concreets) verwezenlijken
't Zijn geen 100% dichte gelijkheden, maar in principe is het zo dat je als je je bedenkt op iets te realiseren .... dat je het dan niet maakt.
Overigens gaat het ook regelmatig mis met het vergelijkbare: "Beseffen" en "Zich beseffen".
Groeten MarcS
Dank je wel voor de ze correctie. Ik ben zo blij dat je nog even de moeite genomen hebt om het ook zo duidelijk en ruim bemeten op te tekenen. Ik zou niet weten wat ik met mijn leven aan zou moeten besef ik me eigen nu als jij je niet over me onfermt had. Wel een verassing dat juist jij zo'n taalnazi blijkt te zijn.....
Marc
PS ik heb nog wat extra mooie taalvoutjes gemaakt om je nog even bezig te houden.
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
taalfoutjes, spreektaal, dialect, verbasteringen.. het zit er allemaal in

------
-
Landmarcs
marcenvon schreef:....... om je nog even bezig te houden.
Beste Marc van Von,
Over je impliciete en expliciete oordelen met betrekking tot mijn "Kerstgedachte" wil ik liever niet publiekelijk oordelen.
Wel kan ik je vertellen dat je je ernstig vergist.
Ik ben een groot fan van de ONS (Onze Nederlandse Spreektaal van Jelle de Vries), en dus heel veel minder van de ANS (Algemene Nederlandse Spraakkunst). Ik schreef al een eeuwigheid geleden (nu ja, krap de helft) een pleidooi voor een sterk vereenvoudigde, semi-fonetische spelling (nog maar onlangs kwam Maurice de Hond met een uiterst zwak voorstelletje in deze richting, of te wel: mijn pleidooi geldt nog steeds, hij trof dus geen doel). Belangrijkste pijler onder mijn pleidooi was dat je de jonge in principe logisch denkende kindergeest niet moest belasten/verknippen met een bouwwerk van onlogische spellingsregels en uitzonderingen daarop. Zonder zo'n onnodig verwarrend systeem is er nog genoeg om je over te verbazen, om te doorgronden etc.
Maar ... zolang we met elkaar communiceren is het zelfs als je een liberaal taalsysteem aanhangt toch verreweg het handigst als we in min of meer gelijke conventie hanteren, anders verwordt communicatie snel tot ongericht anarchistisch zenden zonder ontvangers.
Ik heb er overigens niet veel moeite mee als we "zich bedenken" voortaan gelijk stellen aan "bedenken" (dat is geheel in de geest van Jelle de Vries), alleen moeten we dan wel iets nieuws afspreken voor de tot dan toe gebruikelijke betekenis van "zich bedenken".
Anyway, dit bijdehante jongetje gaat nu even statten.
Groeten MarcS
dacht dat dit een landrover forum was..
of is het zo dat nu dat het te koud is buiten dat we onze andere hobbies oppakken?

of is het zo dat nu dat het te koud is buiten dat we onze andere hobbies oppakken?
------
-
Landmarcs
piet_g schreef:dacht dat dit een landrover forum was..
of is het zo dat nu dat het te koud is buiten dat we onze andere hobbies oppakken?![]()
Soms is heldere taal best handig, zelfs als het de LandRover-hobby betreft.
De één heeft een goede gedachte, hij bedenkt iets en realiseert het daarna.
De ander bedenkt zich omdat hij zich realiseert dat ie twee linker handen heeft.
Groeten MarcS