Ga ik inderdaad doen.
Ik heb ze vorige week al gemaild maar geen reactie uit oirschot gehad.
Zo lijkt het in ieder geval gewoon een verzekeringskwestie te worden, want dit kost meer dan wat ik verlies aan schade vrije jaren
Schade herstel defender 110
-
Landmarcs
Re: Schade herstel defender 110
twdi schreef:Hij is wel goed verzekerd, maar dan kost het me wel 5 schadevrije jaren en ong 2500 over de komende 6 jaar.
Ik weet het niet precies - dwz wil het nu even niet weten - maar er zijn tussen verschillende verzekeringen soms opvallend grote verschillen in hoe de bonus-malus-ladder in elkaar steekt. Ik ben overgestapt naar een andere verzekering toen bleek (op het verkeerde moment) dat mijn oude verzekering stiekem die ladder had gewijzigd (een verandering die natuurlijk niet in mijn voordeel was).
Als je een "goede" verzekering hebt die een toch niet kleine schade bijna geheel door de verzekerde in 6 jaar laat terugbetalen .... dan moet je je afvragen of het wel een goede verzekering is, of misschien wel "te goed".
Groeten MarcS
PS Naast verlies aan schadevrije jaren en de kapitalisering daarvan moet je ook "rekenen" met de plek op de ladder en de effecten van een onverhoopte schade in de komende 6 jaar. (En ook met de ladders van een eventuele andere verzekering: bij sommige verzekeraars kan je een "stuwmeertje" schade-vrij opbouwen en als dat stuwmeertje vol is één schade zonder verdere financiële schade ten gevolge van de terugval.)
De defender is mijn tweede auto. Toen ik in maart de lr kocht, was het gunstig om beide autos naar 1 maatschappij te doen en omdat lr ook offroad verzekerd, zijn ze daar heen gegaan. Veel verzekeringen dekken geen offroad
Nu blijkt dat mijn opgebouwde jaren alleen op de eerste auto zitten. De defender heeft wel dezelfde korting gehad maar heeft 0 schade vrije jaren. Daardoor valt hij nu terug naar -5 en dan kost het ruim 2500 euro over de komende jaren voor hij weer op dezelfde premie zit dan nu.
Nu blijkt dat mijn opgebouwde jaren alleen op de eerste auto zitten. De defender heeft wel dezelfde korting gehad maar heeft 0 schade vrije jaren. Daardoor valt hij nu terug naar -5 en dan kost het ruim 2500 euro over de komende jaren voor hij weer op dezelfde premie zit dan nu.
-
Landmarcs
twdi schreef:Nu blijkt dat mijn opgebouwde jaren alleen op de eerste auto zitten. De defender heeft wel dezelfde korting gehad maar heeft 0 schade vrije jaren. Daardoor valt hij nu terug naar -5 en dan kost het ruim 2500 euro over de komende jaren voor hij weer op dezelfde premie zit dan nu.
Dus misschien een "budget" reparatie -- om de auto weer "road-legal" te maken is er niet veel nodig.
En verder kan ik je premie-berekening niet checken maar het zou zelfs nog kunnen zijn dat je je rijk rekent met die € 2.500.
Je betaalt in de komende 5 jaar € 2.500 om op hetzelfde niveau als nu te komen, maar ... zou je die komende 5 jaar, en de jaren daarna, niet ook nog een extra korting opbouwen op de premie? Afhankelijk van de opbouw van de bonus-malus en de korting-percentage-ladder kan dat nog vele jaren ieder jaar weer tot 100den €uro's schelen.
Zelf ben ik dus tegen zo'n kwalijke bonus-malus-ladder aangelopen, en daarbij een vervelende betwiste schade en een weinig coöperatieve FBTO ... en dus de schade zelf betaald en direct overgestapt (met behoud van mijn toen opgebouwde schadevrije jaren) naar een gunstiger verzekeraar.
Overigens geldt in het algemeen: Met een verzekering ben je vooral verzekerd van gedoe.
Groeten MarcS
het is inderdaad altijd wel lastig met die gasten, maar moet zeggen dat ik deze berekening van ze gekregen heb:
Jaar
Extra premie t.o.v. huidige premie
1 € 780*
2 € 608*
3 € 440*
4 € 335*
5 € 247*
6 € 104*
TOTAAL
€ 2514*
Nooit gedacht dat een defender repareren best aan de prijs is tov een gewone auto door het aluminium...
Jaar
1 € 780*
2 € 608*
3 € 440*
4 € 335*
5 € 247*
6 € 104*
TOTAAL
€ 2514*
Nooit gedacht dat een defender repareren best aan de prijs is tov een gewone auto door het aluminium...
Hrt achterpaneel moet vervangen, maar dat kan gewoon gelijmd en gepopnageld worden. Het zijpaneel is zo te zien best strak te krijgen met wat rol, klop en wrijfwerk. (Tis geen Audi of Aston) Dat vervangen is onzin en geldklopperij.
Het achterpaneel vervangen en het zijpaneel een beetje strak maken kun je ook zelf en dus blijft alleen het spuiten van de hoek over. Als je daar 2500 euri voor over hebt dan zal ik het wel niet snappen.........

Het achterpaneel vervangen en het zijpaneel een beetje strak maken kun je ook zelf en dus blijft alleen het spuiten van de hoek over. Als je daar 2500 euri voor over hebt dan zal ik het wel niet snappen.........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Dus voor hoeveel doe jij het?
Zelf kan ik het niet
Zelf kan ik het niet
-
Landmarcs
twdi schreef:het is inderdaad altijd wel lastig met die gasten, maar moet zeggen dat ik deze berekening van ze gekregen heb:
Jaar
1 € 780*
2 € 608*
3 € 440*
4 € 335*
5 € 247*
6 € 104*
TOTAAL
€ 2514*
Maarrrr .... die "huidige premie" ... is die niet onderhevig aan een oplopende korting ??
En daarnaast moet je ook "rekenen" met het risico van een volgende schade binnen de komende 6 - 8 jaar (want na een claim ben je over 6 jaar slechts net zo ver als nu). Zelfs al ben je niet van plan in die komende jaren schade te rijden, en zelfs al is het niet jouw schuld -- met een beetje pech krijg je de schuld in de schoenen geschoven (been there seen that, en toen eerst even goed boos geweest en daarna de schade maar eenvoudig zelf opgelost en een deukje laten zitten - zie hieronder hoe het er om te beginnen uitzag, na wat behoedzaam trekken en duwen bleef alleen het negatieve schoonheidspuistje in de bolling over)
.
Groeten MarcS
Edward schreef:Hrt achterpaneel moet vervangen, maar dat kan gewoon gelijmd en gepopnageld worden. Het zijpaneel is zo te zien best strak te krijgen met wat rol, klop en wrijfwerk.
Naar Oirschot rijden en een prijs vragen, en dan de manier van Edward aangeven voor de uitvoering.
Dan kan je de keuze maken of verzekering of zelf de knip trekken.
Mailen is leuk maar de beller is sneller
Groet Ron
Ps: Misschien vind Edward het ok als je zegt dat je het adres via hem hebt?
110-Td5 X-tech 2006
-
Landmarcs
Precies, als je met het "corpus delicti" op de stoep staat is het een stuk makkelijker de mogelijkheden te bekijken en te bespreken.
Als je de flank ± kan glad-trekken en er een nieuw achterpaneel in hebt dan is het toch al heel netjes. Bedenk dat die flank daar waar die gekreukeld is niks anders doet als de ruimte erachter afdekken (de onderrand met de spatlap is vaak na een paar jaar al stuk en/of naderhand verstevingd daar waar de spatlap vast zit).
De lichtjes kosten weinig (overweeg direct LED-lichtjes) en ... het BBQ-rekje voor de lichtjes toont misschien leuk maar geeft eerder meer als minder schade in geval van een confrontatie met iets hards. (Een bumperette doet meer goed, maar niet iedereen vindt die "mooi".)
Groeten MarcS
Als je de flank ± kan glad-trekken en er een nieuw achterpaneel in hebt dan is het toch al heel netjes. Bedenk dat die flank daar waar die gekreukeld is niks anders doet als de ruimte erachter afdekken (de onderrand met de spatlap is vaak na een paar jaar al stuk en/of naderhand verstevingd daar waar de spatlap vast zit).
De lichtjes kosten weinig (overweeg direct LED-lichtjes) en ... het BBQ-rekje voor de lichtjes toont misschien leuk maar geeft eerder meer als minder schade in geval van een confrontatie met iets hards. (Een bumperette doet meer goed, maar niet iedereen vindt die "mooi".)
Groeten MarcS