Onverhard door Alpen Italië

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Freelandermans Td4

Onverhard door Alpen Italië

Berichtdoor Freelandermans Td4 » 28 Jun 2016, 15:40

In augustus wil ik een weekje richting de Alpen, de Italiaanse Alpen.
Het was eerst de bedoeling om de Oostenrijkse op te zoeken maar ik heb te vaak al gelezen dat het "greenlanen' je in Oostenrijk onmogelijk wordt gemaakt, vandaar wat kilometers door naar Italië.
Via verschillende sites kom je diverse routes tegen maar deze zijn allen erg gedateerd.(2010 - 2012)
Wikiloc geeft leuke routes aan maar zijn er onder jullie ook ervaringsdeskundigen die mij kunnen voorzien van tips en trucs?

Het is de bedoeling om met de Freelander zo min mogelijk astfalt in de routes te gebruiken.
Moeilijkheidsgraad "gemiddeld" en routes met mooie vergezichten en hoge hoogtes zijn meer dan welkom.

Mochten er nog anderen die kant op gaan en een dag of wat willen 'oprijden" dan lijkt dat mij ook leuk!

Hoor graag van jullie.

Groet,

Patrick

Peu

Re: Onverhard door Alpen Italië

Berichtdoor Peu » 29 Jun 2016, 20:25

Ik heb na ca 4 mnd het boek Denzel strassen führer binnen. Daarin staan wel wat tracks offroad in Dolomite
Failing to prepare is preparing to fail!

Marc_90

Berichtdoor Marc_90 » 30 Jun 2016, 21:44

Heb ik met de motor (XT500) ooit eens een week in Oulx, Piemonte, Italië gezeten. Van daaruit hebben we dag tripjes gemaakt, veel onverhard en echt prachtig, aanrader...

- Str. Dell'Assietta ook wel bekend als Assietta Kamstrasse
- Col Sommeiller
- Monte Jafferau
- Col du Parpaillon/ Tunnel de Parpaillon

Was allemaal erg tof en staat zeker op mijn bucket list om nog eens met de Defender te doen.

Spreek ik wel tien jaar geleden en weet ik niet of het nog steeds allemaal toegestaan is. Was toen echt een grote speeltuin :D
'97 Defender 90 300 tdi

Marc_90

Berichtdoor Marc_90 » 30 Jun 2016, 22:24

Zit ik nog even te googelen op bovenstaande. Icm land rover of 4x4 in de search levert dat wel heel mooie plaatjes op...
'97 Defender 90 300 tdi

Peu

Berichtdoor Peu » 02 Jul 2016, 20:43

Piemont streek gaat ook mijn gedachten naar uit tussen 22/8-3/9

http://yourguidetoitaly.com/slowitaly/w ... l-park.jpg

Errug fraai daar en veel gravel!

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 15 Jul 2016, 08:55

Kijk hier maar eens rond voor wat inspiratie. Niet op de overdreven teksten letten...

http://www.dangerousroads.org/europe/italy.html
Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Solihull

Re: Onverhard door Alpen Italie

Berichtdoor Solihull » 17 Jul 2016, 14:06

Wat een geweldige site die dangerousroads.org!

Zag dat er ook een overzicht van de hoogste wegen in Europa op staat, waarvan de meeste onverhard :D :D :D :D

Heb net de zomervakantie erop zitten, maar ga met behulp van deze site alvast voor volgend jaar een route plannen.

@ToyRoverland: DANK!!!

Peu

Berichtdoor Peu » 17 Jul 2016, 15:11

Toch weet ik niet of we hier blij van gaan worden. Hie gaat het als er plots toch een tegenligger nadert....met je Defender,...bedoel ik :roll:

https://youtu.be/mEXmYThKIGM

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Jul 2016, 16:10

Dat heb je in Uk ook op zat weggen. Links en rechts muurtjes en geen kant om uit te wijken....

Toch is dat zelden een probleem, meestal zie je een wagen van ver aankomen en anders overleg je wie er terug gaat. Als dat al te avontuurlijk is kun je beter de route Soleil nemen. :lol: :lol:

En door een dorp zou ik sowieso rustiger rijden.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Peu

Berichtdoor Peu » 21 Jul 2016, 22:07

Edward schreef:Dat heb je in Uk ook op zat weggen. Links en rechts muurtjes en geen kant om uit te wijken....

Toch is dat zelden een probleem, meestal zie je een wagen van ver aankomen en anders overleg je wie er terug gaat. Als dat al te avontuurlijk is kun je beter de route Soleil nemen. :lol: :lol:
hè McGivert jij bent hier dus al geweest. Fijn om ervaringsdeskundigen te treffen. ,...ga jij hier maar even 3km achteruit rijden....graag jou filmpje ff posten

Zo,.....maar dan in z'n achteruit hè :lol:
https://youtu.be/tzSdxU3WLk4

Terug naar “Evenementen”