Tssss, met twee vingers in me neus, als je je wagen kent en een beetje kunt sturen gaat dat zowel voor- alsook achteruit goed, niet van dat benauwde hoor.
G-J.
Onverhard door Alpen Italië
-
Landmarcs
Re: Onverhard door Alpen Italië
Crazy-G schreef:... , als je je auto kent en een beetje kunt sturen gaat dat zowel voor- alsook achteruit goed, .....
Als het nu ook nog eens echt goed steil is, en met losse stenen etc. en met beneden aan in het dal ook nog eens overhangende takken, zoals je bijv. in de Picos de Europa kan tegenkomen ... ... dan houd je je adem best even in (dat gaat dan makkelijker met die twee vingers in de neus) en dan ben je best blij dat het niet druk is, dat je even geen tegenliggers tegen komt.
Gewoon nette semi-verharde paden moet je achteruit net zo goed kunnen rijden als voorruit, iets langzamer dat wel (dat is aan te bevelen) maar verder moet achteruit onder normale omstandigheden geen probleem zijn. Als je het niet achteruit durft ... moet je het ook niet vooruit willen durven (je loopt immers altijd het risico dat je terug moet en keren niet mogelijk is).
Groeten MarcS
- Freelandermans Td4
Dank jullie voor de reacties...
Was een waanzinnige ervaring...ben niet ervaren maar heb de Passo Nota van boven naar beneden gereden.
Echt een Superrit.....heel veel kuilen, keien, gravel, smal pad, hoge hoogtes en diepe afgronden.
Mega mooie vergezichten.
Kwam daar ook een duitse FL tegen en hij adviseerde de Grossen Alpenstrasse Führer aan...daar staat perfect aangegeven welke route en bergpas toegankelijk is voor 4x4.
Kijk nu al weer uit naar de volgende tocht...Piermonte schijnt heel mooi te zijn maar een doorsteek door de Pyreneeën staat ook op de "bucketlist".
Groet,
Patrick
Was een waanzinnige ervaring...ben niet ervaren maar heb de Passo Nota van boven naar beneden gereden.
Echt een Superrit.....heel veel kuilen, keien, gravel, smal pad, hoge hoogtes en diepe afgronden.
Mega mooie vergezichten.
Kwam daar ook een duitse FL tegen en hij adviseerde de Grossen Alpenstrasse Führer aan...daar staat perfect aangegeven welke route en bergpas toegankelijk is voor 4x4.
Kijk nu al weer uit naar de volgende tocht...Piermonte schijnt heel mooi te zijn maar een doorsteek door de Pyreneeën staat ook op de "bucketlist".
Groet,
Patrick
Freelandermans Td4 schreef:Dank jullie voor de reacties...
Mega mooie vergezichten.
Groet,
Patrick
Wij zitten er nog. Colle Dell Assietta was errug fraai. Wat minder was is de prijs van de tunnel waar we plots voor de kassa stonden ( Valfresjus ri. Bardonecchia) ad €43,00 enkeltje!!
Daarna via Italië Colle Dell Tende genomen (tol €15,00) vanaf Limonetto en dan niet de tunnel aanhouden maar de Colle!! Wat een super track met spannende stukken waar het heel smal is met overhangende rotsformaties! Een enkele tegenligger maar met wat pielen lukte alles goed! Iedereen, wandelaars, MB's, motoren en 4x4's respecteren elkaar. Nu op asfalt route Grande Alps maar wat volgen. Ben de keien ff zat....
Failing to prepare is preparing to fail!
-
E36-italia
Freelandermans Td4 schreef:Was een waanzinnige ervaring...ben niet ervaren maar heb de Passo Nota van boven naar beneden gereden.
Echt een Superrit.....
Misschien een rare vraag, past een standaard discovery 2 er ook overheen? is de route krasvrij?
Ik heb voorlopig alleen maar asfalt ervaring
ik heb er jaren in de buurt gewoond, maar nu ik een landrover rij blijk ik een hoop gemist te hebben
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
- Freelandermans Td4
E36-italia schreef:Freelandermans Td4 schreef:Was een waanzinnige ervaring...ben niet ervaren maar heb de Passo Nota van boven naar beneden gereden.
Echt een Superrit.....
Misschien een rare vraag, past een standaard discovery 2 er ook overheen? is de route krasvrij?
Ik heb voorlopig alleen maar asfalt ervaring
ik heb er jaren in de buurt gewoond, maar nu ik een landrover rij blijk ik een hoop gemist te hebben
Hoi...
Met een Disco2 kan je de Passo Nota ook goed rijden....mijn advies....ga van boven naar beneden, dan heb je minder kans op tegenliggers!
Je zult met de Disco wel iets vaker moeten steken bij de bochten dan met een Freelander.
Zelf was ik wel blij dat ik mijn wegbanden voor de vakantie had vervangen voor AT's.
Nu is de wagen 7 cm hoger en meer grip.
Voor mij was dit ook de eerste échte offroad ervaring en het smaakt naar meer !!
Groet,
Patrick
-
Roger B.
Freelandermans Td4 schreef:Je zult met de Disco wel iets vaker moeten steken bij de bochten dan met een Freelander.
Patrick
en waar baseer je dat op? ik zag van de week een freelander bij mij op de oprit draaien en schrok van de olietankerdraaicirkel die zo'n ding heeft..... een disco heeft geen grote stuuruitslag, maar groter dan die van een FL1 dus in dat vaker steken zou je je maar zo eens lelijk kunnen vergissen.
verder kan ik maar één advies geven mbt krasvrije greenlane routes....
Als je bang bent voor krasjes in je lak moet je vooral op het asfalt blijven en niet over landweggetjes en greenlanes gaan, vroeg of laat kom je daar in aanraking met struikjes en takken en dat levert krassen op.
gone
- Freelandermans Td4
Roger B. schreef:Freelandermans Td4 schreef:Je zult met de Disco wel iets vaker moeten steken bij de bochten dan met een Freelander.
Patrick
en waar baseer je dat op? ik zag van de week een freelander bij mij op de oprit draaien en schrok van de olietankerdraaicirkel die zo'n ding heeft..... een disco heeft geen grote stuuruitslag, maar groter dan die van een FL1 dus in dat vaker steken zou je je maar zo eens lelijk kunnen vergissen.
Als je bang bent voor krasjes in je lak moet je vooral op het asfalt blijven en niet over landweggetjes en greenlanes gaan, vroeg of laat kom je daar in aanraking met struikjes en takken en dat levert krassen op.
Precies Roger...dat bedoel ik.
Ik ben met de FL1 over deze pas gereden en moest bij sommige bochten een keer steken....naar mijn idee zal je dan met een Disco2 iets vaker steken...geen punt!
..en waar ik dat op baseer...de disco heeft nou eenmaal een iets ruimere draaicirkel dan de FL1
- Freelandermans Td4
Roger B. schreef:Freelandermans Td4 schreef:Je zult met de Disco wel iets vaker moeten steken bij de bochten dan met een Freelander.
Patrick
Wat ik jammer vind is dat er leden zijn die zich direct aangevallen voelen of het gevoel moeten hebben zich te moeten verdedigen als iemand met een ander type LandRover een (met alle goede bedoeling) opmerking maakt. Jammer is dat.....misschien is dat niet hun bedoeling maar zo komt het wel op mij over. Volgens mij is dit forum er juist om elkaar, als LandRover Liefhebbers, te helpen en advies in te winnen.
Grt,
Patrick
Geen idee of een 3 deurs echt veel korter is maar de 4 deurs heeft exact dezelfde draaicirkel als onze D2
Beide op standaard wielen. Niet gemeten maar met de sleutelruimte in en uit rijden is het precies gelijk.
Belangrijker dan draaicirkel is de capaciteit van de bestuurder.
@Patrick? Lange tenen? Is toch gewoon een legitieme vraag? Bij mijn weten hebben igg de Freelander 2 en D2 een gelijke draaicirkel. Dat is toch geen aanvallen?

Belangrijker dan draaicirkel is de capaciteit van de bestuurder.
@Patrick? Lange tenen? Is toch gewoon een legitieme vraag? Bij mijn weten hebben igg de Freelander 2 en D2 een gelijke draaicirkel. Dat is toch geen aanvallen?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968