terreinrijden

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Mlampie

terreinrijden

Berichtdoor Mlampie » 03 Jun 2014, 16:13

Mooie Jeep heeft u meneer.... altijd weer uitleggen dat het een Land Rover is. Dan de vraag rijd het lekker, mijn vaste antwoord is altijd nee maar daar heb ik hem ook niet voor. waarvoor dan meneer? om in het terrein te rijden. doet u dat vaak? en daar gaat het mis. Steeds moeilijker om eens een leuke plek te vinden om eens gewoon te rijden, geen wedstrijd, geen trail maar gewoon beetje spelen met mijn Defender. wat kan hij en wat kan hij niet. Paar keer per jaar de Ardennen in maar dan alleen en dan wil je ook niet vast komen te zitten dus altijd rustig aan en blij met iedere modderpoel (soms even achteruit om er nogmaals doorheen te rijden. Afgelopen weekend in Sauerland geweest. Blij als je een bospad tegenkomt zonder bord verboden in te rijden. Erg spannend wat het er niet. Morgen worden de nieuwe Cooper STT Discovery banden gemonteerd. Zou toch leuk zijn als ik ze ergens eens kan proberen. Hier rond Utrecht moet je wachten op een regenbui en dan een landweggetje nemen. Toch niet echt een uitdaging. ik weet uit vere voorgaande jaren dat we wel eens met een groep gingen rijden in Huizen of Almere maar dat is ook alweer meer dan tien jaar geleden Toen nog met de Korando en ver daarvoor met een 109 uit 69.
aankomend Pinksteren zou toch een mooie gelegenheid zijn om ergens te gaan rijden. zoek me rot voor een leuke dag met vrienden en omstebeurt een beetje te spelen met de Defender. er is een evenement in Heerde maar daar rijden auto's in het rond waarbij het niet uitmaakt dat je je scherm eraf rijd. Maar ik ben toch een beetje zuinig op mijn Puma.

kortom waar je je nu eens leuk rijden.

Twee jaar geleden leuke evenement op zeeland op het strand meegemaakt en ook de vakantiebeurs is geweldig.
Een weekend naar het buitenland lukt me eigenlijk niet.

Hoe doen jullie dit.....met dit mooie weer en de lange avonden is gewoon even een paar uurtjes rijden in de avond zonder evenement ook leuk.

Wie heeft ideeën om mij weer wat lol in de hobby te geven.

niet hopeloos maar wel toe aan wat uitdaging.

ppw

Re: terreinrijden

Berichtdoor ppw » 03 Jun 2014, 16:40

Simpel; aanmelden bij modderpoel.nl
Is elke week wel iets ergens
Maar ze vinden LR's niet echt geweldig( who cares)
Wel terreinrijden !!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Mlampie

Berichtdoor Mlampie » 03 Jun 2014, 17:18

zal dat de reden zijn dat ik al heel lang op een inlog van hun zit te wachten ;-(

ppw

Berichtdoor ppw » 03 Jun 2014, 17:30

Nee
Dick(ranger op modderpoel) had div. RRC's en hij is mede-oprichter :) :D
Gewoon nog een keertje :mrgreen:
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Dommel

Berichtdoor Dommel » 04 Jun 2014, 00:39

Ik neus al een tijdje rond op het Modderpoel forum, veel foto's bekeken en ben afgelopen jaar naar Offroad Budel geweest.

Ieder z'n hobby, maar het staat mij tegen om doelloos en oogkleppen op letterlijk een modderpoel in te rijden. Raggen om te kunnen raggen en de auto zo vies mogelijk te krijgen. Mishandeling van 't materieel noem ik dat.

Daar in Budel van die gasten met zoveel mogelijk geweld een berg op willen rijden. Wij keken dat zo aan en toen kwam er een LaRo rijder naast ons staan die ook instructeur was. Die gaf ook al aan dat er totaal geen techniek gebruikt wordt...

Ik vind 't leuk dat het off roaden mij ergens brengt en dat ik onderweg dingen zie die anders niet snel gezien zou hebben. Het zogenaamde greenlanen!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

ppw

Berichtdoor ppw » 04 Jun 2014, 07:12

Tja, dat heb ik ook
Ben in Katwijk geweest, veel mensen gesleept, vooral jeeprijders met een zware voet, maar toen ik vaststond.. :roll:
Uiteindelijk met hulp van een 90 eruit
Is mij iets te veel "petjes", maar als je wilt terreinrijden... Who cares
― Robert Downey Jr.

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 04 Jun 2014, 12:16

Dommel schreef:Ik neus al een tijdje rond op het Modderpoel forum, veel foto's bekeken en ben afgelopen jaar naar Offroad Budel geweest.

Ieder z'n hobby, maar het staat mij tegen om doelloos en oogkleppen op letterlijk een modderpoel in te rijden. Raggen om te kunnen raggen en de auto zo vies mogelijk te krijgen. Mishandeling van 't materieel noem ik dat.

Daar in Budel van die gasten met zoveel mogelijk geweld een berg op willen rijden. Wij keken dat zo aan en toen kwam er een LaRo rijder naast ons staan die ook instructeur was. Die gaf ook al aan dat er totaal geen techniek gebruikt wordt...

Ik vind 't leuk dat het off roaden mij ergens brengt en dat ik onderweg dingen zie die anders niet snel gezien zou hebben. Het zogenaamde greenlanen!

Ik ben ook geen klassieke modderpoelfanaat, integendeel zelfs, maar ik zou Offroad Budel toch wel aanbevelen.
Het roadbook dat wij reden, vonden wij best ok. Mooie route waar ook pittige stukken inzaten.
Je moest vooraf aangeven of je hard of soft wilde doen.
Ik deed de soft route, enkele vrienden de hard route. We konden perfect samen rijden. Op sommige stukken splitste onze wegen even ...

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2014, 13:37

er is een breed scala aan mogelijkheden om "terrein" te rijden... de een wil greenlanen waarbij je bij wijze van spreken je auto nog niet eens vuil maakt, en de ander wil zwaar terrein waar bijna niet door te komen is...

ieder zijn voorkeur.... ik vind het ook leuk om de grenzen op te zoeken van wat de auto en bestuurder nog redden in het terrein, en ja, dan wordt ie ECHT vies, en ja dan zit er modder tot op het dak, water kan binnen in het interieur gekomen zijn en ga zo maar door.... mishandel ik dan mijn auto? misschien vindt iemand van wel, ik vind van niet, en al mishandelde ik mijn auto wel.... wat dan nog... is toch MIJN auto, en MIJN keuze?

lekker makkelijk anderen te be- of veroordelen om keuzes die niet de jouwe zouden zijn... iedereen in zijn waarde laten.... ik vind ook dat de prototype "jeeper" erg lomp met de rechter voet rijdt.... maar als ie dat leuk vindt.... laat hem genieten..........
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 04 Jun 2014, 14:23

Roger B. schreef:lekker makkelijk anderen te be- of veroordelen om keuzes die niet de jouwe zouden zijn... iedereen in zijn waarde laten.... ik vind ook dat de prototype "jeeper" erg lomp met de rechter voet rijdt.... maar als ie dat leuk vindt.... laat hem genieten..........

Slaat kant noch wal... ik geef in de tekst al aan dat ieder dat zelf moet weten.

Ik vind het niet erg dat mijn auto vies wordt en het ging mij meer om het doelbewust een modderpoel in raggen waarvan je van te voren al weet niet uit te kunnen komen (om zo alle modder ook in de draaiende delen en interieur te krijgen).

Nogmaals, moet men zelf weten maar IK zie er het plezier niet van in. Net als met moutainbiken ik 't nooit erg vond om vies te worden, maar liever de moeilijke trails zocht dan midden in een modderpoel te gaan staan...

Ik vond Offroad Budel ook leuk en heb vooral genoten van de route die men had uitgezet. Toen ook de soft route gereden, wellicht de volgende keer de moeilijkere variant.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Jun 2014, 14:34

jij vind het doelloos die modderpoel in te rijden, een ander ziet het als een uitdaging te zien hoe ver ie kan komen in die bak modder, en hoe ie er vervolgens weer uit komt... en met voldoende nazorg gaat een terreinwagen niet stuk van een beetje modder, ook niet als ie daar even in moet staan
gone

Terug naar “Evenementen”