Ik heb een vraag over 20 Oktober, het offroad rijden in Veldhoven. Als complete nieuwkomer in het off road
gebeuren .. is dit ook iets voor diegene die nooit of bijna nooit in het terrein hebben gereden ..
Heb een LR 90 , zonder lier ( staat nog op de werkbank) en weinig ( 1 dags cursus ooit) terrein ervaring.
Worden er aanwijzingen gegeven door ervaren mensen, wat als ik vast zit? ( sta ik er dan de volgende dag nog? )
Het lijkt me prachtig ! om te doen .. maar ook wel technisch moeilijk ivm juiste versnelling ed
gr
Harry
Dagje Offroad 20 Oktober .. een vraag
Dagje Offroad 20 Oktober .. een vraag
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
LR 90 -1986 RHD 200tdi on the road. ***verkocht te weinig km met een diesel***
RR p38 4.6 1999 autobiography. Tot leven gewekt na 7 jaar stilstand
Re: Dagje Offroad 20 Oktober .. een vraag
Mij ervaring is gewoon komen, er is genoeg ervaring aanwezig en denk dat iedereen bereid is je wat tips te geven.
Ik rij ook bijna ieder evenement mee met mijn standaard RRC zonder lier. Er worden verschillende gradaties routes uitgezet, voor zowel beginner als gevorderde.
Groeten,
Dennis
Ik rij ook bijna ieder evenement mee met mijn standaard RRC zonder lier. Er worden verschillende gradaties routes uitgezet, voor zowel beginner als gevorderde.
Groeten,
Dennis
Groeten,
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
Dennis
Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.
-
Roger B.
En als je vast komt te zitten...geen schande en zat mensen die je willen helpen...alleen de kunst een 'berger' te kiezen die niet te lomp is
wellicht ten overvloede.... LRCH lidmaatschap is vereist
gone
Roger B. schreef:En als je vast komt te zitten...geen schande en zat mensen die je willen helpen...alleen de kunst een 'berger' te kiezen die niet te lomp is![]()
In dat licht kun je zwarte luidruchtige Discovery's beter mijden.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ben al jaren lid ! maar sinds heeel kort een rijdende .. zitten wel AT banden onder , de lier
helaas nog niet .. moet ik over zetten van de ene auto naar de andere . Maar dacht dat de lierbumper alleen
geschroefd zat , maar de engelse knutselaar heeft voor de zekerheid maar alles vastgelast..
Was voorheen meer circuit rijder en classic rally , dus terrein is nieuw en vooral dat kleine pookje is een
intrigerend item
eerst volgende week maar eens oefenen in de Kuil bij Beverwijk.. en hopen dat ik niet vast kom te staan ..
helaas nog niet .. moet ik over zetten van de ene auto naar de andere . Maar dacht dat de lierbumper alleen
geschroefd zat , maar de engelse knutselaar heeft voor de zekerheid maar alles vastgelast..
Was voorheen meer circuit rijder en classic rally , dus terrein is nieuw en vooral dat kleine pookje is een
intrigerend item
eerst volgende week maar eens oefenen in de Kuil bij Beverwijk.. en hopen dat ik niet vast kom te staan ..
LR 90 -1982 RHD V8 in de garage ***verkocht naar België****
Zorg voor degelijke recovery punten zowel voor als achter, en dat je zelf een lintje bij je hebt.
Verder de banden lekker af laten lopen en overal rustig doorheen tokkelen
Verder de banden lekker af laten lopen en overal rustig doorheen tokkelen
Neem het maar aan van een relatief onervaren terreinrijder: gewoon komen opdagen, even een rondje lopen en de blauwe route rijden om te beginnen. Een lier heb ik niet en ook nog nooit nodig gehad. Die ene keer dat ik vast zat moest ik bij wijze van spreken de hulp van me afslaan.
En het gaat niet om een snelle tijd, het credo is 'as slow as possible and as fast as necessary'.
En het gaat niet om een snelle tijd, het credo is 'as slow as possible and as fast as necessary'.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Kijk of je een "ervaren" rijder mee kunt nemen of eerst een rondje met hem kunt rijden. Overigens bij alles je eigen gezond verstand gebruiken, toen wij voor het eerst offroad gingen met de club heb ik me een paar keer flink achter de oren gekrabd toen zogenaamde "deskundigen" het wel even uit legden. Maar iemand uit een luidruchtige zwarte disco of range met witte platen kan je een heel eind op weg helpen hoor.
Gegarandeerd dat je later op de dag vast komt te staan, maar dat is niet vanwege de modder maar omdat er voor en achter je auto's stil staan. Beetje zoals file rijden op de A2 (die overigens vlak bij ligt). Helpt geen lier tegen...
Gegarandeerd dat je later op de dag vast komt te staan, maar dat is niet vanwege de modder maar omdat er voor en achter je auto's stil staan. Beetje zoals file rijden op de A2 (die overigens vlak bij ligt). Helpt geen lier tegen...
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
de allereerste keer ( ook Veldhoven) was ik ook zo Bleu.. heb de eerste Marshal welke ik zag aangesproken, en gevraagd wat diff-lock, hoog/laag enz. was en dat ik NULLLL ervaring had.
toen is de beste man ( DANK!!) naast me komen zitten en me geinstrueerd: alles in twee/drie in laag, koppelingvoet wegdenken, terrein lezen, snelheid is niet belangrijk, wel continuiteit. en indien vast: eerst terug, weinig gas, sturen...heen & weer, andere sporen kiezen, en vooral veel doen!
je komt er ( met of zonder hulp) altijd uit!, zorg in ieder geval voor spleeplint en harpjes!
( en ik rij welliswaar al drie jaar met een lier rond, maar die is nog steeds niet aangesloten,
en ik heb standaard banden ( 235-M&S) die ik nooit aflaat, en heb sinds Inor verleden week m'n trekhaak er maar eens onderuit gehaald..)
toen is de beste man ( DANK!!) naast me komen zitten en me geinstrueerd: alles in twee/drie in laag, koppelingvoet wegdenken, terrein lezen, snelheid is niet belangrijk, wel continuiteit. en indien vast: eerst terug, weinig gas, sturen...heen & weer, andere sporen kiezen, en vooral veel doen!
je komt er ( met of zonder hulp) altijd uit!, zorg in ieder geval voor spleeplint en harpjes!
( en ik rij welliswaar al drie jaar met een lier rond, maar die is nog steeds niet aangesloten,
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
R1200C schreef: Maar iemand uit een luidruchtige zwarte disco of range met witte platen kan je een heel eind op weg helpen hoor.
die zijn er allebei niet, die zitten dan in FürstenForest voor het uitstapje met het Oost Gelre Treffen..
en die Range is er waarschijnlijk een ZONDER platen... die met die witte platen blijft op de parkeerplaats met de aanhanger als ik offroad ga
gone