Beetje laat maar heb nog een foto van die lieraktie
Gr
Jan Willem
4e Trail Ems
Re: 4e Trail Ems
Is er nou niemand bij die lieractie die zich beseft dat er een aantal onderbenenprotheses moet worden besteld als er een lierkabel knapt? Wat is het nut dat die mensen daar staan?
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
marcenvon schreef:Is er nou niemand bij die lieractie die zich beseft dat er een aantal onderbenenprotheses moet worden besteld als er een lierkabel knapt? Wat is het nut dat die mensen daar staan?
Marc
Dit waren beide lieren met touw. Desondanks is er toch nog een band op gegooid, voor het geval dat,......
Dus die onderbenenprotheses kun je afbestellen.
Het nut is dat een deel tegen de laro's aanhangen omdat die naar voren kwamen.
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8
Ook al is het touw, dan nog blijft het gevaarlijk. De twee mannen bij het liertouw lopen risico's, als je met twee lieren gaat trekken is er altijd eentje waar meer kracht op staat. Ik vraag me af of een band eroverheen genoeg werkt om dat touw tegen te houden.
Marc
Marc
110CS TD5 uit 2002
-
Roger B.
allemaal theorie....
ik heb een liertouw zonder veiligheids deken of welke dingen dan ook er overheen zien knappen......het gebroken uiteinde kwam minder dan een meter vanaf de breukplek terecht..... bij liertouw valt dat gevaar wel mee.
altijd leuk te zien dat iedereen altijd heel goed weet hoe het moet, maar als ze zelf bezig zijn gaat het geheel anders......als je geen gevaar wil lopen moet je niet lieren, .iet het terrein in gaan, wat zeg ik...niet in je laro stappen
ik heb een liertouw zonder veiligheids deken of welke dingen dan ook er overheen zien knappen......het gebroken uiteinde kwam minder dan een meter vanaf de breukplek terecht..... bij liertouw valt dat gevaar wel mee.
altijd leuk te zien dat iedereen altijd heel goed weet hoe het moet, maar als ze zelf bezig zijn gaat het geheel anders......als je geen gevaar wil lopen moet je niet lieren, .iet het terrein in gaan, wat zeg ik...niet in je laro stappen
gone
Veiligheid is iets wat altijd een discussie kan geven.
In dit geval ging het allemaal erg rustig aan, bij de 1e poging was mijn 109 niet zwaar genoeg als ankerpunt en dus besloten we 2 ankerpunten te maken. Het ging allemaal rustig en beheerst en in overleg met de trail comissie leden.
Als hier nu 10 kinderen hadden gestaan met een auto diep begraven in de blubber was het iets anders.
De meeste op de foto zijn trail commissie leden en een aantal ervaren off roaders. Die weten heel goed wat er mis kan gaan.
Mijns inziens was er in dit geval weinig risico(vanuit de 109 gezien).
Kijk al weer uit naar de nacht trail!
Gr JW
In dit geval ging het allemaal erg rustig aan, bij de 1e poging was mijn 109 niet zwaar genoeg als ankerpunt en dus besloten we 2 ankerpunten te maken. Het ging allemaal rustig en beheerst en in overleg met de trail comissie leden.
Als hier nu 10 kinderen hadden gestaan met een auto diep begraven in de blubber was het iets anders.
De meeste op de foto zijn trail commissie leden en een aantal ervaren off roaders. Die weten heel goed wat er mis kan gaan.
Mijns inziens was er in dit geval weinig risico(vanuit de 109 gezien).
Kijk al weer uit naar de nacht trail!
Gr JW
De uitslagen staan online
Groet,
Arjan
Groet,
Arjan