Offroad dag LRCH zondag a.s.

Evenementen, clubavonden, routes, terreinen, convooien enz.
Roger B.

Re: Offroad dag LRCH zondag a.s.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2013, 12:31

Geen idee waar je zit...zal er wel niet geweest zijn
gone

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 19 Aug 2013, 12:59

Ja die heb ik genomen met Mijn 109.
Ik heb het zelf gefilmt on board. Zal hem op YouTube zetten
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

prliberton

Berichtdoor prliberton » 19 Aug 2013, 13:54

tim schreef:Ik geloof dat Patrick eea op de gevoelige plaat had vastgelegd van Roger's P 38, ben benieuwd! :)

Ik heb inderdaad een filmpje van Roger z'n P38. Staat al op mijn facebook pagina. Maar zal ook ff op Youtube moeten zetten.

Verbazingwekkende hoe dat ouwe gebakkie van mij het heeft gehouden. Zelfs op de rode en zwarte routes gingen we er met twee vingers in de neus er doorheen. Wel wat plaatschade opgelopen en een voordiff die nu lekt als een zeef.... olie keering ligt er uit. Verder zelf ook nog wat persoonlijke schade opgelopen zoals een geschaafde onderarm en dikke elleboog.... leuk z'n daggie offroaden :D.

Groetjes Patrick
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com

Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Aug 2013, 13:58

Vet :D.. ben benieuwd naar die film. bij ons ook met de 109.. onze motor kon de auto ook perfect in bedwang houden. we zijn in laag 4x4 eerste versnelling naar beneden gegaan.

Ook iemand gezien die daar met de rem de laro in bedwang probeerde te houden en die schoof dus gewoon naar beneden...
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Aug 2013, 14:04

prliberton schreef:Verbazingwekkende hoe dat ouwe gebakkie van mij het heeft gehouden. Zelfs op de rode en zwarte routes gingen we er met twee vingers in de neus er doorheen. Wel wat plaatschade opgelopen en een voordiff die nu lekt als een zeef.... olie keering ligt er uit. Verder zelf ook nog wat persoonlijke schade opgelopen zoals een geschaafde onderarm en dikke elleboog.... leuk z'n daggie offroaden :D.

Leuk he die oude series die gewoon zo ver komen in het terrein :D. zelfs de 109. plaatschade is helaas niet echt te voorkomen soms.. teminste als je dingen aan het proberen bent en omdat die 109 regelmatig met de achterbalk op de grond komt :P. wel was ik blij dat ik op de voorste diff de beschermer gezet had..
en tja zonder stuur bekrachtiging is het werken in die auto :D.. en dat merk ik ook nog wel aan mijn armen en polsen :D.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

prliberton

Berichtdoor prliberton » 19 Aug 2013, 14:21

piet_g schreef:
prliberton schreef:Verbazingwekkende hoe dat ouwe gebakkie van mij het heeft gehouden. Zelfs op de rode en zwarte routes gingen we er met twee vingers in de neus er doorheen. Wel wat plaatschade opgelopen en een voordiff die nu lekt als een zeef.... olie keering ligt er uit. Verder zelf ook nog wat persoonlijke schade opgelopen zoals een geschaafde onderarm en dikke elleboog.... leuk z'n daggie offroaden :D.

Leuk he die oude series die gewoon zo ver komen in het terrein :D. zelfs de 109. plaatschade is helaas niet echt te voorkomen soms.. teminste als je dingen aan het proberen bent en omdat die 109 regelmatig met de achterbalk op de grond komt :P. wel was ik blij dat ik op de voorste diff de beschermer gezet had..
en tja zonder stuur bekrachtiging is het werken in die auto :D.. en dat merk ik ook nog wel aan mijn armen en polsen :D.

Dat mijn 109 het zo goed heeft uitgehouden heeft me verbaasd. Was eerste keer dat met hem serieus offroad ging. Eerst natuurlijk de blauwe routes gereden maar op een gegeven moment wilde ik weten waar die toe in staat was... als ik hem stuk had gereden dan had ik dat niet erg gevonden, ik wilde het gewoon weten.
We waren regelmatig aan het ploegen met de trekhaak. Staat dus ook een beetje krom. Zonder stuurbekrachting rijden is zwaar maar ga gelukkig regelmatig naar de sportschool dus geen last van mij armen of polsen... me neefie overigens wel. Die elleboog komt dat ik ergens op het parcour bikkelhard met mij elleboog tegen de deur ben aangeslagen.
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Aug 2013, 14:53

Wij hallen onze trekhaak er voor elk evenement onderuit. dit onder andere om dat we weten dat hij gaat lopen ploegen en we hebben al vaker gemerkt dat dat alleen maar in je nadeel kan werken :P. omdat onze vering namelijk wat slechter is, lag de achterbalk van tijd tot tijd op de grond.. dus als daar nog een trekhaak aangezeten had, had die helemaal diep in de grond gezeten :P. die van ons hebben we nog niet krom gereden, maar het is dan ook een 2 cm dikke staalplaat waar al een paar keer dik 3,5 ton aan gehangen had zonder te buigen :P.

Maar ook wij blijven keer op keer weer verbaast wat onze series doet en kan.. zeker als we voor ons een defender hadden die ergens heel moeilijk doorheen kwam :D.
------

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 19 Aug 2013, 15:12

Ik ben er ook met 1 laag naar beneden gegaan. Je hoord hem.dan echt afremmen op de motor. Geweldig gevoel dat ie dat zo kan...

Mijn trekhaak heeft sinds gisteren ook een nieuwe naam... Grond anker! :D
Mijne staat er nu ook iets krom onder.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

prliberton

Berichtdoor prliberton » 19 Aug 2013, 19:34

prliberton schreef:
tim schreef:Ik geloof dat Patrick eea op de gevoelige plaat had vastgelegd van Roger's P 38, ben benieuwd! :)

Ik heb inderdaad een filmpje van Roger z'n P38. Staat al op mijn facebook pagina. Maar zal ook ff op Youtube moeten zetten.

Verbazingwekkende hoe dat ouwe gebakkie van mij het heeft gehouden. Zelfs op de rode en zwarte routes gingen we er met twee vingers in de neus er doorheen. Wel wat plaatschade opgelopen en een voordiff die nu lekt als een zeef.... olie keering ligt er uit. Verder zelf ook nog wat persoonlijke schade opgelopen zoals een geschaafde onderarm en dikke elleboog.... leuk z'n daggie offroaden :D.

Groetjes Patrick

Het filmpje staat bij dezen op YouTube: http://youtu.be/82WXqUFwk10

Groetjes
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Aug 2013, 20:38

thnx patrick... wel leuk om het ook van buitenaf te zien ;-)

kun je op joetjoep ook zo'n filmpje downloaden/opslaan?
gone

Terug naar “Evenementen”