Is er animo om 1 maart mee te doen aan dit "evenement" als protest tegen het afschaffen van de MRB?
"
Waarom Good Vibrations?
Het nieuwe voorstel van de regering treft de oldtimerbezitter hard. Niet alleen de bezitters/liefhebbers (minimaal 63.000 volgens de KNAC protest-petitie), maar ook bedrijven die hierin faciliteren. De gevolgen van dit nieuwe wetsvoorstel zijn dan ook bijna niet te overzien. Veel mensen zullen hun geliefde voertuig moeten wegdoen, bedrijven zullen mensen moeten ontslaan of zelfs hun deuren noodgedwongen moeten sluiten en het zal een enorme impact hebben op de talloze oldtimer gerelateerde evenementen in Nederland. Daarnaast zullen de prijzen van onze geliefde oldtimers een enorme val maken waardoor er miljoenen zomaar zullen ‘verdampen’.
Doelstelling:
Het behoud van de vrijstelling voor oldtimers zoals het nu bij de wet geregeld is. De FEHAC is al aan het onderhandelen en wij hebben de FEHAC nodig omdat zij het orgaan is dat de juiste contacten heeft bij de regering om tegen deze wet in te gaan.
"
Helaas alleen op facebook:
https://www.facebook.com/groups/132939090189930/
Op de facebook site vindt ik ook: "Meld je aan bij de daarvoor bestemde merkenclub voor meer info een aanrijdtijden." Doet de LRCH hier iets mee?
Good Vibrations
Re: Good Vibrations
't is nog even afwachten of het wel doorgaat lees ik op FB
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
olivierfaber
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20 Dec 2012, 22:09
Re: Good Vibrations
Helaas; zie onder.
Good Vibrations stopt!
Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie auto’s/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.
De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.
Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal auto’s te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.
Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.
We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.
We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.
Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun auto’s schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.
Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.
Good Vibrations stopt!
Na de laatste gespreken met diverse instanties hebben wij besloten om te stoppen met de organisatie van de actiedag op 1 maart. Dit omdat de actie zoals wij dit oorspronkelijk bedacht hadden niet uit te voeren is. Wij wilden in een rijdend protest het publiek en de politiek op een sympathieke wijze laten zien wat we in Nederland gaan missen in het straatbeeld als wij onze mooie auto’s/motoren/trucks weg moeten doen door deze op verkeerde cijfers beruste bezuinigingsmaatregel.
De eerste grote blokkade waar we op stuitten was het afbreken van de
belangrijkste brug die als de toegang tot het Haagse (politieke) centrum fungeert. We hebben gekeken naar alternatieve routes, maar die bleken geen reële optie. De gemeente en de politie Den Haag hebben aangegeven simpelweg geen toestemming te kunnen geven voor onze rijdende manifestatie. Door alle opbrekingen en omleidingen wordt het risico op een verkeersinfarct te groot, waardoor er voor reddingsdiensten (en het gewone verkeer) geen doorkomen meer aan is.
Daarna zijn we bezig geweest om een stilstaand protest op verschillende locaties te organiseren, maar om een dusdanig aantal auto’s te plaatsen is in en om Den Haag geen gemakkelijke zaak. Onze laatste optie was het Malieveld, maar dit blijkt door werkzaamheden grotendeels opgebroken. Onze eerdere optie om het parkeerterrein van ADO Den Haag te gebruiken viel niet in goede aarde en onlangs zijn we zelfs naar het vliegveld Valkenburg gaan kijken omdat daar wel ruimte is, maar dit bleek tot half Maart afgehuurd te zijn voor proeven met nieuwe vrachtwagens. Los hiervan spelen de kosten een grote rol. Deze terreinen zijn niet gratis. Dit zou betekenen dat de deelnemers aan het protest een verplichtte bijdrage moeten leveren. Ook dit viel eerder al niet goed bij de deelnemers.
Gezien de korte tijd die ons nog rest en de sfeer op de Facebook pagina, waardoor een flink aantal leden zich (en wij onszelf) niet meer herkennen in de oorspronkelijke opzet van het evenement, hebben wij besloten om ons als organisatoren van het evenement terug te trekken en de manifestatie Good Vibrations af te gelasten. Van een rijdend protest naar een soort van meeting is iets waar we niet achter staan en is ook nooit de bedoeling geweest.
We verzoeken jullie dan ook niet op 1 maart naar Den Haag te komen. Wij kunnen de verantwoording niet nemen om te garanderen dat de manifestatie vlekkeloos verloopt en worden wel aansprakelijk gehouden voor de eventuele gevolgen, zoals extra politie-inzet, e.d. (dit kan in de tonnen lopen) en wij zijn niet in de positie om deze verantwoording te nemen. De politie heeft ons duidelijk gemaakt dat zij onze pagina al enige tijd monitoren en precies weten wat er gebeurt. Indien er mensen zijn die toch op 1 maart in Den Haag willen demonstreren, dan doen zij dat geheel op eigen verantwoording met alle mogelijke gevolgen voor jezelf en je mooie auto van dien. Je zou je vervolgens dan ook af kunnen vragen of dit middel het doel wel heiligt. Met een andere dan een publieksvriendelijke actie wordt mogelijk een tegengesteld effect bereikt en kan de politieke barometer zelfs de verkeerde kant uitslaan. We denken daarom dat het massaal hinderen van het verkeer niet echt een optie is.
We hebben echt alles uit de kast getrokken om het voorgestelde evenement door te laten gaan, maar we moeten helaas concluderen dat we, ondanks alle tijd en moeite die we erin gestoken hebben, niet in onze opzet zijn geslaagd, onze excuses daarvoor.
Wat we als Good Vibrations wel voor willen stellen is stellen is dat degenen die door het nieuwe besluit getroffen gaan worden, op het moment dat dit bekend wordt, met onmiddellijke ingang hun auto’s schorsen gedurende de regeerperiode van deze regering. Hierdoor worden de begrote inkomsten geminimaliseerd en ontstaat er mogelijk weer een onderhandelingsruimte om terug te keren naar de huidige situatie.
Jullie hebben ons jullie vertrouwen gegeven en het spijt ons dat we het niet voor elkaar hebben gekregen ons mooie evenement te realiseren. Net als voor velen van jullie is dit voor ons een enorme teleurstelling.
Re: Good Vibrations
hahaha extra politie inzet...... lijkt me toch niet nodig.
BTW wat is er mis met gewoon 100 auto's achter elkaar aan rijden, dat is toch niet verboden? Doen we dagelijks in de file

BTW wat is er mis met gewoon 100 auto's achter elkaar aan rijden, dat is toch niet verboden? Doen we dagelijks in de file
Defender 90 300TDI, Land Rover is een gevoel.....
Re: Good Vibrations
arjanverm schreef:hahaha extra politie inzet...... lijkt me toch niet nodig.
BTW wat is er mis met gewoon 100 auto's achter elkaar aan rijden, dat is toch niet verboden? Doen we dagelijks in de file![]()
klopt..
maar het probleem zit hem er in dat dit een georganiseerde file.. en dan weten we de veroorzaker wel te vinden.. en die dagelijkse weten we dat helaas niet
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten